Vânătoarea de reduceri la mall vs. haine cu preț mic oricând

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Vânătoarea de reduceri la mall vs. haine cu preț mic oricând

Lifestyle 31 August 2020 / 18:32 1748 accesări

Luna august este în mod tradițional lună de reduceri în magazinele marilor rețele de fashion care ocupă cele mai multe spații în mall-urile din toată țara. Se fac loc hainelor pentru sezonul rece, iar stocurile existente sunt oferite spre vânzare cu reduceri de prețuri care pot ajunge la zeci de procente. Este sistemul clasic în retail: se vinde o perioadă la preț mare (înglobând inclusiv marketing, costuri diverse, profit), apoi se vinde la un preț ceva mai redus, pentru lichidare marfă și rezolvare probleme de cash flow mai rapid.

Pentru clienți, vânătoarea de reduceri înseamnă destul de mult timp alocat. Partea bună este că există acces la prețuri mai mici, partea mai puțin bună este că adesea marfa rămasă este cu marimi extreme, poate chiar mici defecte sau pur și simplu mai puțin atractivă. Chiar și când totul este perfect, vorbim de reduceri care duc prețurile mai degrabă la un nivel "normal", acceptabil, poate atractiv pentru brandurile în cauză, dar fără a fi prețuri foarte mici...

Reprezentanții magazinelor second hand și outlet, care au atu-uri consistente de partea lor în acest "război de oferte", consideră mai degrabă acest sistem al magazinelor clasice o iluzie bine ambalată oferită consumatorilor. Prețurile sunt mărite artificial, se creeză o așteptare falsă legată de valoare, un reper mult prea ridicat, apoi reducerile acționează la nivel psihologic și determină clientul să cumpere din impuls. Acesta din urmă rămâne cu impresia că a făcut un super deal, că a cumpărat îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii la prețuri chilipir, chiar dacă nu este deloc așa.

Haine cu preț mic oricând se găsesc în astfel de magazine second hand și outlet. Dezavantajul de a cumpăra din astfel de magazine este poate organizarea mai slabă a produselor, căci magazinele de acest gen evită cheltuielile și nu investesc în vitrine atât de atractive, în super design interior. De asemenea, produsele nu sunt găsite în mărimi variate, trebuie să cauți cu atenție. Totul depinde însă de perspectivă. Partea bună este, dincolo de prețuri, că ai acces la o mare varietate de produse unicat, adică vei avea mai multă individualitate. Șansa ca cineva cunoscut să poarte aceleași haine ca tine este extrem de redusă.

Pentru a avea satisfacție maximă la cumpărături din magazine second hand și outlet, trebuie alese cu grijă tocmai magazinele. Există tot mai multe magazine de tip nou, modern, concept care se bazează pe stocuri de înaltă calitate, nu neapărat pe preț foarte, foarte mic. Mai exact, vei găsi la prețuri decente haine premium și de lux, unele chiar cu etichetă. Oricum, astfel de magazine precum cele ce colaborează cu outlet-ul Crematex pun accent pe raportul calitate / preț și vând haine, pantofi și accesorii care nu arată cu nimic mai prejos față de cele din comerțul standard. Din contră, hainele vor fi apreciate ca fiind din categoria superioară, nimeni nu le va intui originea mai puțin "aristocrată"...

În concluzie, vânătoarea de reduceri la mall sau haine cu preț mic oricând în magazine second hand și outlet? Există avantaje și dezavantaje de fiecare parte, însă trendul pare să fie de partea celei de-a doua categorii. Doar trebuie maximă atenție la alegerea magazinelor, pentru shopping fericit, inspirat și profitabil cu adevărat.



12