Viitorul e pe AppStore și asta-i sperie pe dinozaurii taximetriști

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Clever si Uber VS COTAR Viitorul e pe AppStore și asta-i sperie pe dinozaurii taximetriști
Economie 17 Aprilie 2019 / 16:52 428 accesări 0 comentarii

Transportatorii din COTAR au protestat din nou împotriva legislației din domeniu, care, spun ei, susține/menține pirateria. De cealaltă parte, cei de la la Clever și Uber spun că solicitările de eliminare din piață a aplicațiilor de transport arată frica de avans tehnologic, de modernizare și de concurență, din nevoia de-a conserva clasicul monopol al dispeceratelor.

POZIȚIA CLEVER Solicitarea confederației transportatorilor (COTAR) referitoare la eliminarea din piaţă a aplicaţiilor de transport arată frica de avans tehnologic, de modernizare şi de concurenţă, din nevoia de a conserva un sistem monopolist care ignoră complet nevoile pasagerilor, se arată într-un comunicat al Clever, dat publicității miercuri - „Aceste patronate nu se gândesc nici la binele pasagerilor, nici la cel al şoferilor de taxi, pentru că, în acest moment, mai mult de 70% dintre ei folosesc aplicaţiile pentru a prelua comenzi. Fără o reglementare pentru aplicaţiile de transport, vom avea doar un monopol al dispeceratelor, o soluţie care s-a dovedit a fi ineficientă pentru milioanele de cetăţeni“. Clever subliniază, de asemenea, că susţine practicarea transportului de persoane în condiţii legale, civilizate şi de siguranţă - „Vicepremierul Daniel Suciu şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, ne-au transmis că doresc reglementarea aplicaţiilor pentru cele 2,5 milioane de români care le folosesc în fiecare zi. Obiectivul principal este acela de a crea o concurenţă loială în piaţa din România. Clever şi-a reafirmat cu fiecare ocazie poziţia pro-modernizare şi sprijinul pentru un progres autentic în domeniul transportului de persoane, mai ales că avem un parteneriat pe termen lung cu taximetriştii. Obiectivul nostru este crearea unei concurenţe loiale, totul în beneficiul acelora care au nevoie de soluţii şi alternative civilizate de transport. Liberalizarea licenţelor de taxi, încurajarea aplicaţiilor şi a serviciilor de transport alternativ reprezintă o garanţie pentru accesul la cele mai bune servicii“.

UBER E +1 Anterior, reprezentanţii companiei de ridesharing Uber au arătat că doresc o colaborare cu industria de taxi, în condiţiile în care mulţi şoferi de taxi deja folosesc aplicaţia companiei şi au subliniat, totodată, că este dreptul consumatorului de a alege asupra opţiunilor de transport - „Vrem să colaborăm cu industria de taxi aşa cum facem în alte ţări. De fapt, mulţi şoferi de taxi deja folosesc aplicaţia noastră. Însă nu vom fi niciodată de acord cu patronatele care se opun tehnologiei şi dreptului consumatorilor de a alege. Avem încredere că Guvernul va opta să nu limiteze serviciile de ridesharing, ci să le reglementeze corect, în interesul a milioane de români care folosesc şi aceste aplicaţii“. COTAR a protestat miercuri în Piaţa Victoriei faţă de intenţia autorităţilor de a emite o OUG care, potrivit transportatorilor, ar menţine pirateria în sector.

Taguri articol


Pagina a fost generata in 0.1619 secunde