Lipsa forței de muncă a tăiat până la 20% din profiturile companiilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Criză în toată regula Lipsa forței de muncă a tăiat până la 20% din profiturile companiilor
Economie 19 Martie 2019 / 16:41 364 accesări 0 comentarii
Peste 44% dintre angajatorii din România spun că lipsa forței de muncă le-a afectat cu până la 10% profitul

Peste 44% dintre angajatorii din România spun că lipsa forței de muncă le-a afectat cu până la 10% profitul

Şapte din zece angajatori din România au avut profituri şi cifre de afaceri mai mici, motivele principale fiind criza de specialişti şi deficitul de forţă de muncă de pe piaţă, reiese din datele celui mai recent sondaj efectuat de BestJobs. Conform cercetării, 44% dintre angajatori au arătat că lipsa forţei de muncă suficiente sau adecvate a afectat cu până la 10% profitul anual al companiei, în timp ce alţi 15% au spus că impactul a fost şi mai mare, de până la 20%. În acelaşi timp, 8% dintre cei intervievaţi au menţionat faptul că şi acest prag a fost depăşit, chiar peste nivelul de 30%. Pe de altă parte, circa o treime dintre respondenţi au spus că nu au fost afectaţi, în acest sens. Pentru a compensa deficitul de angajaţi, aproximativ o treime dintre angajatori au recrutat oameni nespecializaţi pe domeniul solicitat, dar pe care i-au instruit intern, iar alţi 13,6% au angajat mai mulţi studenţi sau au reconvertit profesional o parte dintre angajaţi, pentru a acoperi domeniul unde le lipseau specialişti. Totodată, pentru 11,4%, soluţia a fost să angajeze mai mulţi oameni din împrejurimi, care fac naveta zilnic. De asemenea, aproape 9% au investit mai mult în tehnologie, pentru a înlocui resursa umană. Din răspunsurile angajatorilor reiese că cel mai greu se găsesc angajaţi în producţie, vânzări, IT, inginerie, logistică, financiar-contabil şi customer service. Nivelul de experienţă cel mai greu de recrutat este mid-level (52,5% dintre respondenţi), entry-level (27,7%) şi senior level (19,8%). „Marea majoritate a angajatorilor reuşeşte să recruteze angajatul potrivit în cel mult două luni de la anunţarea postului. În unele situaţii, însă, găsirea candidatului potrivit pentru un anumit post, de la momentul lansării anunţului de recrutare, poate dura între două şi trei luni, au spus 13% dintre respondenţi, iar 10% au arătat că poate dura chiar şi trei - şase luni“, potrivit sondajului. În plus, peste jumătate dintre companii (53,5%) sunt de părere că principala cauză pentru care nu reuşesc să ocupe în timp util posturile disponibile o reprezintă faptul că potenţialii angajaţi, mai ales dintre cei tineri, au aşteptări prea mari în raport cu abilităţile sau specializările lor. În ceea ce priveşte deficitul de angajaţi la nivel de piaţă, cei mai mulţi dintre respondenţi (33%) cred că principala cauză o reprezintă lipsa de interes din partea forţei de muncă inactive profesional în a se califica. Alţi 25,7% spun că principalul motiv îl reprezintă salariile prea mici care pot fi oferite de angajatori, iar alte cauze sunt emigrarea specialiştilor (24%), dar şi închiderea şcolilor profesionale (12%).

Taguri articol
Loading...

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.



Pagina a fost generata in 0.1621 secunde