Centru Naţional de Transport Intermodal, la Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Centru Naţional de Transport Intermodal, la Constanţa

Politică 13 Noiembrie 2006 / 00:00 747 accesări

Centru Naţional de Promovare a Transportului Intermodal va deveni funcţional începînd de miercuri, 15 noiembrie. Acest centru de promovare a fost înfiinţat printr-o decizie a ministrului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Radu Berceanu, şi are ca membrii fondatori directorii Autorităţii Navale Române (ANR), Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), Administraţiei Canalelor Navigabile (ACN), ai Centrului de formare şi perfecţionare profesională CERONAV şi ai Asociaţiei Armatorilor şi Operatorilor Portuari - Fluviali din România (AAOPFR). Prima întrunire a membrilor fondatori ai centrului a fost la jumătatea lunii septembrie, cînd s-a hotărît ca acest centru să îşi desfăşoare activitatea la Constanţa, într-un birou din clădirea APMC. Totodată, membrii fondatori au stabilit în linii mari şi obiectivele care trebuie îndeplinite începînd de anul viitor. „Ne-am propus, pe de o parte, atragerea de operatori portuari în organizarea transportului multimodal pe teritoriul României, dar şi întocmirea unor programe şi proiecte pentru promovarea acestui nou tip de transport şi pentru care să obţinem finanţare europeană. Mai exact, dorim să reuşim să asigurăm transportul mărfii de la producător către destinatar pe toate tipurile de transport: maritim, fluvial, rutier şi feroviar. Transportul intermodal face o corelare între toate tipurile de transport marfă, încît destinatarul să se adreseze unei singure societăţi de transport", a declarat preşedintele AAOPFR, Marin Chintoan. Acesta a adăugat că transportul intermodal este o noutate pentru România, însă prin înfiinţarea Centrului Naţional de Promovare a Transportului Intermodal cu sediul la Constanţa se intenţionează introducerea şi reprezentarea României în reţeaua europeană de transportatori. „Scopul declarat al acestui centru de transport este atragerea de fluxuri de marfă care să tranziteze România şi care să fie transportate pe orice cale (maritimă, fluvială, rutieră sau feroviară) prin intermediul operatorilor şi armatorilor din România", a explicat Chintoan.



Ştiri recomandate

12