Comerţul electronic european, o piaţă de peste 133 de miliarde pe an

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Comerţul electronic european, o piaţă de peste 133 de miliarde pe an

Economie 27 August 2007 / 00:00 509 accesări

Piaţa europeană a comerţului electronic a ajuns deja la o valoare de 133 de miliarde de dolari, dar are un ritm de creştere mai temperat decît cel din România. Dintre ţările UE, Marea Britanie este cea mai activă în domeniu. Tranzacţiile online au în Marea Britanie o creştere de peste 50% anual, conform statisticilor din raportul despre comerţul electronic realizat de Emarketer.com. Locurile 2 şi 3 sînt ocupate de Germania şi Franţa. Potrivit studiului, venitul unei persoane nu este singurul factor determinat pentru a face cumpărături online.

În ţări precum Danemarca, Norvegia şi Suedia, venitul este mult mai mic, dar procentul celor care cumpără online este mai mare şi stabil. În Marea Britanie, procentul ajunge la aproape 90% iar Italia înregistrează puţin peste 50%. În Norvegia, rata medie anuală pe care o cheltuieşte o personă ajunge la 1,772 de dolari, în Franţa rata ajungînd doar la 641de dolari. Cît priveşte securitatea cumpărăturilor online, 55% dintre consumatorii care şi-au exprimat îngrijorarea sînt din Germania. Utilizatorii spanioli au cumulat 15%, iar cei din Marea Britanie sînt cei mai puţin îngrijoraţi, avînd doar 10 procente.

România, o piaţă de 16 milioane de euro

Comerţul online în România este o piaţă cu un potenţial imens de creştere, întrucît oamenii au început să aibă încredere în tranzacţiile online. Mai mult, au descoperit confortul pe care îl presupune o astfel de plată. Specialiştii estimează că, pînă la sfîrşitul anului, această piaţă va înregistra o creştere de peste 30% şi va ajunge la o valoare de 30 de milioane de euro. În România, primele plăţi online s-au efectuat în 2004. Astăzi există peste 8,5 milioane de carduri, dar multe au fost folosite pînă acum doar pentru retragerea salariilor. Totuşi, numărul celor care achiziţionează bunuri prin plata cu cardul a crescut.

În România există peste 700 de firme care vînd produse online. Doar un procent de 5% din vînzările lor sînt procesate prin intermediul cardului. Analiştii estimează că totul se reduce la educaţia unei persoane de a folosi cardul. Românii cumpără pachete turistice, bilete de avion sau la concerte ori haine. Cele mai cumpărate produse rămîn articolele din domeniul IT. Pe piaţa e-commerce românească au apărut şi primele filiale ale firmelor din afară care au sesizat potenţialul de creştere al acestei pieţe. Astfel, românii pot cumpăra şi produse din afara ţării la fel de uşor. Pentru anii următori, se estimează că această piaţă va creşte cu 30% anual.

Taguri articol


12