“Infrastructura Portului Constanţa este de nota 6!”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

“Infrastructura Portului Constanţa este de nota 6!”

Economie 07 Noiembrie 2008 / 00:00 1004 accesări

O delegaţie britanică, invitată de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa (CCINA), a susţinut ieri o conferinţă maraton de şase ore cu tema „Expertiza britanică în industria portuară”, trecînd în revistă situaţia Portului Constanţa şi oportunităţile de afaceri în acest sector. Reprezentanţii a cinci companii britanice care activează global în domeniul portuar (UKTI Ports, Halcrow, Hyder Consulting, Railway Club şi Eversheds ), furnizori de produse şi servicii specifice, experţi în planificare şi consultanţi în afaceri, consultanţi în managementul de proiect şi în dezvoltarea de proiecte în domeniul portuar şi accesarea fondurilor europene, dezvoltarea infrastructurii feroviare, logistica transportului intermodal s-au reunit pentru a pune la punct o strategie comună de colaborare cu partea română (adimistraţie publică locală şi Portul Constanţa). Pornind de la ideea că oraşul Constanţa este vital pentru România, dar şi pentru estul Europei, şeful misiunii comerciale britanice, David Whitehead, a ţinut să precizeze că investitorii trebuie orientaţi spre Constanţa şi Port, întrucît există perspective de dezvoltare solidă a afacerilor.

Rep: - De ce aţi ales Constanţa şi Portul ca destinaţie a misiunii pe care o conduceţi?

D.W. - Constanţa s-a dezvoltat într-un ritm alert. Este un partener important, mai ales prin Port, pentru investitorii străini, pentru că are potenţial ridicat ca afacerile să meargă fără probleme. Ne aflăm pentru prima dată în România şi ne bucură ceea ce vedem la Constanţa.

Rep: - Totuşi, ce probleme aţi descoperit legate de Port?

D.W. - Aş începe cu atuurile şi aş menţiona întinderea mare a Portului care facilitează un tranzit cît mai mare de mărfuri, starea bună a terminalelor specializate pe tipuri de mărfuri şi, nu în ultimul rînd, securitatea. Expertiza pe care am demarat-o ne va spune mai multe. La prima vedere însă, Portul se confruntă cu probleme de infrastructură.

Rep: - Pe o scară de la 1 la 10, ce notă aţi da infrastructurii din Port?

D.W. - Am să fiu corect şi nota 6 indică cel mai bine stadiul actual al infrastructurii. Trebuie dezvoltată reţeaua de drumuri şi în egală măsură cea de căi ferate pentru mărirea operativităţii. Dacă se pune la punct infrastructura, va fi mult mai uşor pentru investitori să vină la Constanţa. Contactele sînt deja făcute prin noi. Trebuie să se pună presiune pe Guvern pentru a se obţine fondurile necesare pentru infrastructură, pentru că economia României are numai de cîştigat de pe urma judeţului dumneavoastră. PIB-ul ţării se poate rotunji în sus fără probleme dacă Constanţa şi Portul merg, produc.

Rep: - Din afară, România este văzută ca un stat vulnerabil de către agenţiile de rating. Care este părerea dumneavoastră acum că aţi luat contact direct cu realităţile ţării noastre?

D.W. -Situaţia nu este chiar aşa de dramatică în România cum se inoculează. Dacă nu vii să vezi cu ochii tăi ce potenţial are această ţară, nici nu ştii ce pierzi pentru afacerea ta. Da, invit investitorii să vină în România pentru că aici se pot face afaceri de succes. Sînt alte state est europene care par să stea mult mai rău ca România acum, în lupta cu criza economică internaţională, însă România are reale şanse de avans economic şi pe viitor în ciuda impedimentelor interne şi externe.



12