Reabilitări urgente de infrastructură rutieră între Constanţa şi Valu lui Traian

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Reabilitări urgente de infrastructură rutieră între Constanţa şi Valu lui Traian

Administrație 15 Februarie 2008 / 00:00 718 accesări

Pînă la 1 mai, autorităţile locale îşi propun să sistematizeze axa de vest de intrare rutieră în Constanţa, dinspre Valu lui Traian. În ultimele şapte zile, Primăria Constanţa, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) şi Serviciul Poliţiei Rutiere au dezbătut, pe rînd, cu investitorii din fiecare zonă, reamenajarea iinfrastructurii de transport pe principalele axe de acces rutier din Constanţa. Prima dezbatere a avut ca temă axa nord, Constanţa - Ovidiu, considerată cea mai neagră zonă rutieră din ţară din punctul de vedere al numărului de accidente soldate cu persoane decedate, iar a doua discuţie s-a purtat pe tema axei de sud, Constanţa - Agigea, caracterizată de poliţişti drept o zonă rutieră de coşmar. În ce priveşte axa vest, lucrurile nu stau încă atît de grav ca pe celelalte două artere rutiere, dar autorităţile resistematizează traficul, anticipînd evoluţia viitoare a zonei. Preşedintele Zonei Metropolitane Constanţa, Nicolae Nemirschi, viceprimar al municipiului Constanţa, a declarat că, în conformitate cu planurile aprobate pînă acum de autorităţile locale, zona limită dintre Constanţa şi Valu tinde să aibă o dezvoltare urbanistică fulminantă în perioada următoare. „Zona această va fi foarte importantă, pentru că pe acest sector va fi amenajată descărcarea traficului auto de pe autostradă spre Constanţa”, a declarat ieri Nemirschi. La fel ca şi în cazul celorlalte axe dezbătute, soluţia pe termen scurt recomandată de autorităţi este amenajarea unor sensuri giratorii cu drumuri colectoare, ca singure puncte de acces pe drumul naţional. În cazul axei de vest, vor fi amenajate două astfel de sensuri giratorii, unul la Palas, lîngă vaporaşul amplasat la ieşirea din Constanţa, şi unul în zona de intrare în localitatea Valu lui Traian. La dezbaterea de ieri, deţinătorii de active chemaţi să investească în aceste puncte de acces pe drumul naţional nu au fost la fel de receptivi la propunerea autorităţilor, unii dintre ei chiar ameninţînd că vor acţiona în instanţă autorităţile pentru faptul că îi obligă să îşi plătească propriul acces. Nemirschi a afirmat însă că, deşi discuţiile au fost mai aprinse, DRDP are posibilitatea de a detensiona situaţia. „Într-o dezvoltare imobiliară privată, costul unui astfel de acces reprezintă doar 2-3% din costul infrastructurii care trebuie realizată în interiorul viitorului cartier de locuinţe. Dar acest punct nodal este parte a investiţiei imobiliare dezvoltate, nu este o cheltuială în plus. Nu e posibil să fie realizate 200-300 de intrări pe drumul naţional pe porţiunea de drum Constanţa - Valu. S-ar bloca integral circulaţia”, a spus Nemirschi. La rîndul său, directorul DRDP, Jean Paul Tucan, a anunţat oficial că, dacă investitorii nu doresc să investească în punctele de acces, vor fi închise toate drumurile laterale neautorizate care se conectează la ruta Constanţa - Valu. „Pînă la 1 mai vom bloca toate accesele pe drumul naţional care sînt neautorizate şi pun viaţa oamenilor în pericol. Nu putem estima cît costă viaţa unui om şi să mergem pe variata obligativităţii autorităţilor de a rezolva toate problemele pentru marii contribuabili, în contul taxelor plătite. Sînt instituţii private care au profit privat şi sînt obligate să îşi rezolve accesul la drumurile naţionale. Nu vom da niciun pas înapoi. De obicei, fiecare persoană, fizică sau juridică, se gîndeşte mai mult cînd e vorba să îşi scadă profiturile pentru a salva vieţi omeneşti. Nu ne putem permite să nu reglementăm situaţia”. Soluţia amplasării sensurilor giratorii va rezolva situaţia traficului rutier pe toate cele trei axe, pentru următorii 10 ani, conform estimărilor autorităţilor locale. Discutăm şi soluţia amenajării unor pasarele şi pasaje rutiere, dar trebuie să rezolvăm urgent problema rutieră pe cele trei axe. Nu putem să mergem pe soluţia pasarelelor şi, pînă vom reuşi să le amenajăm, să continue să moară oameni sau să blocăm toată circulaţia”, a declarat viceprimarul Constanţei.



12