Grupare de hoți de relee CFR, băgată după gratii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Prejudiciu de 8,5 milioane de lei

Grupare de hoți de relee CFR, băgată după gratii

Eveniment 31 Ianuarie 2015 / 00:00 2122 accesări

Polițiștii constănțeni au anihilat, primăvara trecută, o grupare de hoți care a atentat la siguranța feroviară din trei județe. Suspecții au furat mii de relee CFR și au dat peste cap orarul trenurilor. Capii rețelei infracționale au ajuns după gratii, iar complicii lor au fost cercetați în libertate. Este vorba despre Florin Badea, care a fost condamnat la trei ani și jumătate cu executare, Ionuţ Bohan, Tiberiu Cristu, Laurențiu Georgian Ion, care își vor petrece câte doi ani după gratii, și Adrian Vasile, care a primit patru ani și patru luni de detenție, toți fiind acuzați de furt calificat. De asemenea, Georgian Cosmin Țipel a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare, iar ați trei inculpați sunt încă judecați după ce instanța a disjuns cauza cu privire la faptele comise de aceștia. Sentința a fost emisă de Curtea de Apel Constanța și este definitivă.

            SIGURANȚA FEROVIARĂ, ÎN PERICOL Amintim că cercetările polițiștilor în acest caz au durat aproape doi ani, perioadă în care i-au filat pe suspecți și au adunat probe împotriva lor. Gruparea specializată în furturi de relee CFR a fost destructurată la începutul lunii martie 2014, în urma a 15 percheziții. Anchetatorii au stabilit că indivizii, toți din localitatea constănțeană Cuza Vodă, au comis, în perioada 2012 - 2013, 83 de furturi de relee electromagnetice din infrastructura feroviară. Poliţiştii de la Transporturi spun că gruparea a dat loviturile pe raza judeţelor Constanţa, Ialomiţa şi Călăraşi, iar prejudiciul a fost estimat la 8.572.200 de lei și a rămas nerecuperat. Hoţii au reuşit să fure peste 2.200 de relee, dar şi alte componente din sistemul de siguranţă. Anchetatorii au precizat că suspecţii s-au specializat pe relee pentru că, dintr-un singur dispozitiv, aceştia obţineau un kilogram şi jumătate de cupru şi aproape opt grame de argint industrial. Prada era vândută la centrele de colectare a fierului vechi din Cuza Vodă. În urma acestor furturi sistematice, care au pus în pericol siguranţa circulaţiei feroviare, regionalele CFR au fost nevoite să impună restricţii drastice de viteză pentru prevenirea unor catastrofe.



Ştiri recomandate

12