Calitatea alimentelor, reclamată cel mai des la OPC

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Calitatea alimentelor, reclamată cel mai des la OPC

Social 21 Octombrie 2006 / 00:00 818 accesări

Inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa se confruntă, lunar, cu sute de reclamaţii semnate de cetăţenii care se consideră păcăliţi. Potrivit directorului OJPC Constanţa, Gheorghe Trandafir, numai în luna septembrie s-au întocmit aprox. 5.000 de procese verbale de constatare şi s-au aplicat amenzi în valoare totală de 13,5 miliarde lei vechi. „Potrivit statisticii noastre, 60% din sesizările făcute de populaţie vizează calitatea produselor alimentare şi doar 40% cea a serviciilor. Acest lucru denotă că cetăţenii ori nu ştiu că pot reclama şi calitatea serviciilor prestate de diferite societăţi ori au devenit foarte atenţi la calitatea alimentaţiei zilnice“, a declarat Gheorghe Trandafir. Din punct de vedere al nemulţumirilor faţă de prestatori, la sediul OJPC Constanţa s-au înregistrat sesizări privind furnizarea apei potabile, agentului termic, energiei electrice, gazelor naturale, semnal cablu TV, servicii de telefonie fixă şi mobilă, dar şi intermedieri forţă de muncă. „Nu toate reclamaţiile primite pentru calitatea serviciilor au fost confirmate şi asta pentru că foarte mulţi constănţeni nu citesc un contract înainte de a-l semna. În ceea ce priveşte reclamaţiile primite pentru societăţile care au ca obiect de activitate intermedierea forţei de muncă, pot să spun că s-a înregistrat o diminuare a ponderii acestora. Dacă în 2005 erau sute de astfel de reclamaţii la adresa firmelor „Rainbow Industries” şi „Global Recrutment”, anul acesta au fost doar cîteva care au vizat-o pe cea de-a doua“, a menţionat Gheorghe Trandafir.

Pentru a asigura un nivel înalt de protecţie a consumatorilor, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), prin oficiile judeţene va dezvolta un parteneriat public privat tripartit pentru consilierea agenţilor economici. „Acest parteneriat va avea în componenţă oficiile judeţene pentru protecţia consumatorilor, operatorii economici – furnizori de produse şi servicii destinate consumatorilor, iar a treia componentă va fi reprezentată de Asociaţiile de Consumatori, Camere de comerţ, Asociaţii Patronale şi Profesionale“, a spus Trandafir.



12