Cum salvăm primarii de „semnatul ca primarul”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Se poate scăpa de “hărţuiala birocratică”

Cum salvăm primarii de „semnatul ca primarul”

Eveniment 29 Mai 2013 / 00:00 541 accesări

Senatorul PSD Gabriela Firea propune modificarea legislaţiei referitoare la răspunderea primarilor astfel încât aceştia „să scape de hărţuiala birocratică, să nu mai semneze ca... primarul şi să se ocupe de lucrurile care contează cu adevărat pentru comunităţile lor şi pentru care au fost aleşi de cetăţeni”. Firea arată că “primarii şi, prin extensie, preşedinţii de Consilii Judeţene, sunt obligaţi să semneze toate actele emise de instituţiile în fruntea cărora se află, pentru că altminteri respectivele acte nu ar putea fi învestite cu formulă administrativă.” Ea spune că de fapt aici intervine problema: primarii sunt responsabili, administrativ, civil şi penal pentru ceea ce semnează, în condiţiile în care este vorba de documente cu caracter tehnic sau juridic. Senatorul subliniază că acesta este motivul pentru care se impune modificarea legislaţiei referitoare la răspunderea primarului.

DACĂ LA ALŢII SE POATE… În propunerea ei, Firea scrie că primarul trebuie să poată delega atribuţiile ce îi sunt conferite de lege şi alte acte normative viceprimarului, secretarului unităţii administrativ-teritoriale, conducătorilor structurilor sau personalului din aparatul de specialitate, în raport de competenţele ce le revin în domeniile respective. Ea dă exemplu mai multe ţări europene: “În Belgia, o parte din atribuţiile ce se găsesc la noi în sarcina primarului sunt în competenţa unui colegiu municipal. În Bruxelles, de pildă, acest colegiu este format din zece membri, fiecare fiind specializat într-un anumit domeniu”. În opinia sa, există şi alte modificări ale legislaţiei care se impun pentru a îmbunătăţi activitatea în administraţia publică locală. Totodată, senatorul PSD reaminteşte şi faptul că potrivit Legii 215/2001, printre atribuţiile primarului şi ale viceprimarului nu se regăsesc verificarea şi întocmirea conţinutului documentaţiilor tehnice, obţinerea de avize şi acorduri cerute prin certificatul de urbanism, analiza proiectelor depuse pentru autorizare în vederea constatării îndeplinirii tuturor cerinţelor şi condiţiilor urbanistice.



12