Managerii publici vor fi evaluaţi anual pentru reconfirmarea statutului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Managerii publici vor fi evaluaţi anual pentru reconfirmarea statutului

Administrație 09 Mai 2009 / 00:00 488 accesări

Managerii publici vor fi evaluaţi profesional, în fiecare an, angajaţii urmînd să fie reconfirmaţi, promovaţi sau să piardă statutul de manager public al unei instituţii, potrivit unui proiect pentru modificarea legislaţiei privind statutul funcţionarului public, denumit manager public. Proiectul de ordonanţă pentru modificarea OUG 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit manager public are în vedere evaluarea activităţii profesionale, asigurarea drepturilor \"la carieră\" şi al celui de promovare în funcţie a managerului public, avînd în vedere că \"din cauza evoluţiilor socio-economice în anul 2009 şi impactului acestora în sectorul administraţiei publice\" este imposibilă alocarea resurselor suplimentare pentru angajarea experţilor şi a altor specialişti \"pe domeniile specifice de competenţă\". Proiectul de act normativ iniţiat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) stabileşte că managerii publici pot promova anual, succesiv, în gradele profesionale, responsabilităţile şi atribuţiile urmînd să crească şi să fie incluse în fişa postului. \"Managerii publici care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie pot solicita ANFP să ia măsurile necesare în vederea redistribuirii lor pe funcţii publice de execuţie, în limita funcţiilor publice vacante\", se mai arată în proiectul de act normativ. Dacă, în urma evaluării, managerul public aflat pe gradul profesional \"asistent\" obţine rezultate care conduc la retrogradarea în grad profesional, acesta îşi va pierde statutul de manager public. Totodată, proiectul de ordonanţă stabileşte că, în cazul în care sînt nemulţumiţi de rezultatul evaluării profesionale, managerii pot depune contestaţie la ANFP, urmînd ca plîngerea să fie soluţionată de către o \"Comisie de contestaţii\" formată din cinci reprezentanţi, care nu au calitatea de manager public, rezultatul contestaţiei urmînd să fie comunicat în termen de cinci zile de la data soluţionării. Totodată, rezultatul poate fi contestat în faţa instanţei de contencios administrativ, iar în 15 zile de la data comunicării, rezultatului soluţionării contestaţiei, conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice urmează să emită actele corespunzătoare rezultatelor obţinute. Potrivit proiectului legislativ, managerii publici care au încetat din motive \"neimputabile lor\" contractul de muncă cu instituţia publică pot solicita agenţiei funcţionarilor redistribuirea pe o funcţie publică specifică de manager public cu acelaşi grad profesional cu cel deţinut anterior.



12