Proiect pentru un centru de recuperare după dezastre

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Proiect pentru un centru de recuperare după dezastre

Administrație 25 Februarie 2008 / 00:00 740 accesări

Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale (ASSI) intenţionează să demareze, în 2008, realizarea unui centru de recuperare după dezastre pentru administraţia publică. „Realizarea acestui proiect înseamnă nu numai susţinere de date, ci şi furnizarea de servicii pentru administraţia publică. Centrul va fi dedicat numai instituţiilor administraţiei publice astfel încît acestea să aibă asigurate atît datele, cît şi funcţionarea serviciilor, în cazul în care un sistem intră în imposibilitate de a funcţiona”, a spus preşedintele ASSI, Daniel Gruia. El a subliniat că fondurile necesare pentru un astfel de proiect se situează între 8 şi 12 milioane euro, conform primelor estimări, iar termenul de punere în funcţiune este de 2-3 ani. ASSI va organiza o licitaţie pentru punerea în practică a acestui proiect, dar, deocamdată, vor demara procedurile pentru realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea stabilirii cerinţelor. Un alt proiect al ASSI în 2008 se referă la recunoaşterea certificatelor electronice. „La nivelul administraţiei publice există mulţi emitenţi de certificate electronice, dar care sînt valabile numai în propriile sisteme. Realizarea acestui proiect ar face posibilă recunoaşterea acestor certificate emise de diferite instituţii în toată administraţia publică”, a spus Gruia. Potrivit preşedintelui ASSI, la ora actuală nu există o analiză suficient de serioasă pentru a estima costurile proiectui: „Avem nevoie şi în cazul acestui proiect de un studiu pentru a alege cele mai bune variante”. Nu în ultimul rînd, ASSI intenţionează să devină, în 2008, prima instituţie digitală din România, în cadrul unui proiect pilot, iar dacă va avea succes, acesta va fi replicat în toate instituţiile publice. ASSI a fost înfiinţată în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI) şi furnizează servicii publice destinate guvernării prin mijloace electronice. ASSI administrează trei sisteme electronice, sistemul e-guvernare, sistemul electronic de achiziţii publice şi sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfă şi pentru atribuirea electronică a traseelor naţionale din programele de transport. Preşedintele ASSI a precizat că în cazul sistemului de e-guvernare, instituţiile publice continuă să dezvolte sisteme care nu furnizează servicii prin acest portal aşa cum ar trebui conform legii. „Intenţionăm ca, în acest an, să întărim publicitatea şi reconstrucţia sistemului e-guvernare, dar şi obligaţia legală a instituţiilor de a furniza servicii prin intermediul acestui portal. În perioada următoare vom prelua de la MCTI ghişeul virtual de plăţi, funcţional în prezent numai în Bucureşti, să evaluăm şi să îl facem funcţional la nivel naţional\', a mai spus Gruia. În ceea ce priveşte sistemul electronic de distribuţie a autorizaţiilor de transport, acesta a înregistrat o scădere odată cu integrarea României în UE.



12