Soarta taxei de poluare auto, decisă după 15 ianuarie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Soarta taxei de poluare auto, decisă după 15 ianuarie

Justiție 31 Decembrie 2008 / 00:00 864 accesări

Guvernul a stabilit ca o decizie în ceea ce priveşte taxa de poluare auto să fie luată după 15 ianuarie, pînă atunci Ministerul Mediului, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Transporturilor avînd timp să analizeze regimul de taxare a vehiculelor, a declarat ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Taxa auto ar putea fi redusă ca valoare la momentul înmatriculării şi inclusă ulterior în impozitul plătit anual de către proprietarul vehiculului, la un nivel calculat în raport cu gradul de poluare, aceasta fiind una dintre variantele analizate de Guvern pentru modificarea regimului de taxare auto. Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a prezentat, luni, mai multe variante de modificare a taxei de poluare auto, precizînd că o decizie va fi luată după ce propunerile vor fi analizate la nivelul Guvernului şi după consultarea instituţiilor europene. El a arătat că una dintre variante este ca ordonanţa de urgenţă privind taxa auto aprobată de fostul Guvern în luna decembrie să fie suspendată, astfel încît să se revină la valorile din luna iulie. Ministrul Mediului a vorbit însă şi de posibilitatea ca taxa de înmatriculare să fie micşorată, iar posesorii de vehicule să plătească anual o sumă calculată în raport cu gradul de poluare. Nemirschi a precizat că o decizie va fi luată după o serie de discuţii şi analize în Executiv. “Este important răspunsul Ministerului Finanţelor. Este importantă o analiză în şedinţa de Guvern şi nu mai puţin important este modelul european care va fi decis”, a spus Nemirschi, adăugînd că instituţiile europene au elaborat un proiect de unificare a principiilor de aplicare a taxei auto din toate cele 16 state membre UE care au adoptat o astfel de măsură. Menţionăm că Executivul a decis, în luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, aceasta înlocuind, la 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare aflată atunci în vigoare. Pe baza acestei grile, taxa a crescut în cazul maşinilor noi vîndute în România, în timp ce valorile au scăzut la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de pînă în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămînînd totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. După modificarea taxei auto, vînzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de autoturisme second-hand de import să crească. Pe fondul creşterii numărului de maşini second-hand importate, Guvernul a decis, în luna decembrie, prin ordonanţă de urgenţă, ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi să fie suspendată începînd cu 1 decembrie 2008, pînă la sfîrşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de pînă la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în UE. Pentru motoarele care depăşesc 2.000 de centrimetri cubi, Guvernul stabilise ca taxa de poluare să se tripleze.



12