15 profesori constănțeni au picat testul psihologic!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Fără precedent

15 profesori constănțeni au picat testul psihologic!

Eveniment 22 Octombrie 2014 / 00:00 5363 accesări

Dacă, pe 7 martie 2014, cotidianul nostru a publicat un amplu reportaj în care era adus la cunoștință faptul că două educatoare care predau la Grădiniţa nr. 3 din Mangalia sufereau de tulburări psihice, iată că acum, la doar câteva luni de la nefericitul eveniment, situația se repetă. Testările psihologice pe care dascălii sunt obligați să le efectueze periodic la începutul fiecărui an școlar au scos la iveală și anul acesta, la Constanța, faptul că, într-o singură instituție de învățământ, nouă profesori se confruntă cu un dezechilibru emoțional, alături de șase din alte instituții. Aceasta este concluzia primei testări psihologice la care au fost supuse cadrele didactice din Constanța. Este vorba despre nouă cadre didactice dintre cele 78 care predau copiilor la Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu“ din Cumpăna. Ba mai mult, trei dintre profesori au primit recomandarea să se prezinte la cabinetul unui psihiatru, pentru un consult amănunţit. Printre profesorii în cauză, unii predau materii precum turism, matematică sau chimie, potrivit directorului Liceului Tehnologic „Nicolae Dumitrescu“ din Cumpăna, Lenuța Irina Pavel.

CAZ UNIC ÎN CONSTANȚA Potrivit inspectorului general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Constanța, prof. Răducu Popescu, cazul este unic în învăţământul constănţean. ”Este pentru prima dată când un psiholog dintr-un cabinet de medicina muncii își asumă această responsabilitate - cea de a nu acorda aviz favorabil unui număr de nouă profesori, toți aparținând unei singure unități de învățământ”, a declarat prof. Răducu Popescu. Potrivit inspectorului școlar general, și la alte școli, alți profesori nu au trecut testul psihologic. În total, spune prof. Popescu, vorbim despre 10 - 15 cadre didactice care ar putea fi instabile mintal, dar care, cu toate acestea, se află în fața catedrei și predau nestingherite elevilor.

LICEUL TEHNOLOGIC „NICOLAE DUMITRESCU“ A AVUT PROMOVABILITATE ZERO LA BACALAUREAT ȘI ÎN 2013, ȘI ÎN 2014.

NU ESTE CHIAR AȘA Pe de altă parte, conducerea liceului din Cumpăna spune că situația nu este tocmai neagră și că cei nouă profesori au fost declarați apți de a preda copiilor, cu recomandarea de a fi supuși unei noi evaluări psihologice. ”Am înțeles că, în urma interviurilor pe care cei nouă profesori le-au avut cu psihologul de la medicina muncii, s-a cerut reevaluarea psihologică. Colegii mei nu au niciun fel de probleme comportamentale la școală, din punctul meu de vedere nu sunt un pericol. Nu am avut absolut nicio reclamație la adresa lor”, a precizat Lenuța Irina Pavel. Conducerea ISJ dă asigurări că, în cazul în care profesorii nu vor primi avizul favorabil, se va urma cadrul legal, respectiv îndepărtarea, provizoriu, în funcție de caz, de la catedră. ”În situațiile de genul acesta este evident că elevii nu au șansa să aibă cel mai bun profesor la catedră. Dorim să îi ajutăm pe profesori să depășească acele momente și le recomandăm să revină la catedră după ce starea lor se va îmbunătăți. În acest fel îi putem proteja și pe copii, asigurându-le un cadru didactic apt de a preda în învățământ”, a menționat prof. Răducu Popescu. O nouă evaluare psihologică a celor nouă profesori din Cumpăna va fi făcută cât de curând, urmând ca rezultatele să fie stabilite săptămâna viitoare, potrivit conducerii unității de învățământ.

Stresul îi înnebunește pe profesori

Este adevărat că nu doar profesorii sunt diagnosticaţi cu astfel de afecţiuni, însă psihologii spun despre ei că reprezintă o categorie care se confruntă cu un nivel ridicat de stres, pentru că lucrează cu aproximativ 30 de persoane deodată. Specialiştii atrag atenţia că bolnavii pot reprezenta uneori un pericol atât pentru ei, cât şi pentru cei din jurul lor. „Un profesor nu trebuie să fie doar un bun orator, trebuie să empatizeze cu elevul. Însă, în momentul în care trec printr-o stare de dezechilibru, este greu ca profesorii să îi înțeleagă pe elevi. Pentru că au o încărcătură emoțională crescută, își pot descărca frustrările pe aceștia. Cei mai predispuși stresului sunt profesorii care predau la ciclul gimnazial și de liceu, de la clasele a șasea și până la a zecea, atunci când trebuie să ia contact cu refulările adolescenților”, a spus psihologul Cristina Gemănaru.

Taguri articol


12