Ce pun românii în coşul de cumpărături?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ce pun românii în coşul de cumpărături?

Justiție 08 Mai 2014 / 00:00 614 accesări

Hrana este subiectul principal într-o familie, în special pentru mame, care duc grija zilei de mâine şi încearcă mereu să găsească soluţii pentru a asigura celor dragi alimente proaspete la preţuri convenabile. GfK a realizat un studiu pe un eşantion de 3.000 de gospodării, ce are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic la nivelul întregului an 2013. Au fost monitorizate următoarele categorii de produse: legume, fructe, ouă, pâine, produse de panificaţie şi brutărie, mezeluri, carne proaspătă, mâncare gătită, produse de cofetărie, peşte, icre, suc. Conform GfK, pâinea, legumele şi fructele sunt cele mai des întâlnite alimente proaspete în coşul de cumpărături al românilor, dar cei mai mulţi bani sunt cheltuiţi pentru carne, legume şi mezeluri. Alimentele proaspete sunt prezente în două din trei coşuri şi reprezintă 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumului casnic pentru produse de larg consum. În raportul institutului de cercetare de piaţă se arată că românii cheltuiesc cei mai mulţi bani pe carne, respectiv 27% din totalul bugetului alocat alimentelor proaspete, şi doar 20% pentru legume. Cât despre locul de unde românii preferă să achiziţioneze produsele alimentare proaspete, precum legumele, pâinea sau peştele, ei aleg comerţul tradiţional (brutării, pieţe, magazine specializate), care acoperă 60% din valoarea totală a acestei pieţe. În schimb, mezelurile şi carnea de pui sunt achiziţionate aproape în mod egal din cele două formate de comerţ: modern şi tradiţional. În acelaşi studiu se arată că hipermarketul deţine supremaţia în ceea ce priveşte formatele comerţului modern atunci când vine vorba despre achiziţionarea de alimente proaspete.



Ştiri recomandate

12