S-au semnat contractele cu furnizorii de servicii medicale. Vezi modificările!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Constanța

S-au semnat contractele cu furnizorii de servicii medicale. Vezi modificările!

Sănătate 09 August 2016 / 15:18 1145 accesări

Conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CNAS) Constanța a anunțat că pe 29 iulie a fost finalizat procesul de încheiere a contractelor cu furnizorii de servicii medicale, conform noului Contract-Cadru din Sănătate, aprobat prin HG 161/2016. Președintele/director general al CJAS Constanța, dr. George-Mirel Cristescu, a explicat, în cadrul unei conferințe de presă, că ”pentru asigurarea accesului asiguraților la serviciile medicale, medicamente și dispozitive în 2016 și pentru acoperirea asistenței medicale în mediul rural, 24 de ore din 24, Casa de Sănătate a încheiat 1.082 de contracte cu furnizori de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale. Astfel, au fost încheiate 397 de contracte pentru asistența medicală primară (cu 408 medici de familie), 9 contracte pentru 3 centre de permanență, 199 de contracte pentru asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialități clinice (cu aprox. 400 de medici specialiști), 29 de contracte pentru asistența ambulatorie de recuperare, reabilitare a sănătăţii; 58 de contracte pentru asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialități paraclinice; 130 de contracte pentru medicina dentară (cu 251 de medici, din care 48 în mediul rural); 31 de contracte pentru asistența medicală spitalicească; 149 de contracte cu furnizori de medicamente; 4 contracte cu furnizori de servicii de recuperare-reabilitare, sanatorii; 4 contracte cu furnizori de îngrijiri la domiciliu; 67 de contracte cu furnizori de dispozitive medicale; 5 contracte cu furnizori de transport neasistat și consultații de urgență la domiciliu.

MODIFICĂRI Șeful CJAS a trecut în revistă modificări importante ale Contractului-Cadru din Sănătate, multe dintre ele care vin atât în ajutorul medicilor, cât și al asiguraților. ”O reglementare importantă este cea prin care perioada de raportare în platforma informatică a serviciilor medicale acordate off-line a fost extinsă de la 72 de ore, din momentul acordării, la 3 zile lucrătoare, după data acordării serviciului respectiv, pentru evitarea problemelor create de zilele nelucrătoare/sărbătorile legale”, a spus președintele/director al CJAS. De asemenea, a precizat dr. George-Mirel Cristescu, în actul normativ menţionat au fost incluse mai multe propuneri ale organizaţiilor reprezentative ale furnizorilor de servicii medicale, cum ar fi, de exemplu, cea a medicilor de familie referitoare la redefinirea grupelor de vârstă pentru examinarea şi înregistrarea parametrilor de dezvoltare pentru pacienţii minori, sau cea referitoare la modificarea unor servicii medicale preventive şi profilactice. Oficialul Casei locale de sănătate a anunțat și modificările tarifelor în medicina primară. Astfel, valoarea minimă garantată a punctului per capita a crescut de la 4 la 4,3 lei, iar valoarea minimă garantată a punctului pe serviciu a crescut de la 1,9 la 2 lei. Valoarea minimă garantată a punctului pe serviciu din asistenţa medicală ambulatorie pentru specialităţile clinice s-a majorat de la 1,8 la 2,0 lei.

SANCȚIUNI GRADUALE Medicii s-au plâns de nenumărate ori că au fost sancționați fără un motiv întemeiat și că, de fapt, sistemul informatic a fost vinovat pentru neraportări sau pentru unele erori. Și în acest caz au fost luate unele măsuri. Mai exact, au fost revizuite unele sancțiuni aplicabile furnizorilor aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, coroborând nivelul sancțiunii cu gravitatea nerespectării de către aceștia a unor obligații (sancțiuni graduale, începând cu avertisment, precum și diminuarea procentelor aplicabile în cazul sancțiunilor, în cazul nerespectării obligației transmiterii în platforma informatică a asigurărilor sociale de sănătate a prescripțiilor off-line în termen de 30 de zile calendaristice de la data prescrierii - pentru toate segmentele de asistență medicală la nivelul cărora se regăsesc medici prescriptori). ”Pentru optimizarea transparenţei în sistemul de asigurări sociale de sănătate, actul normativ menționat conține însă și obligații noi pentru furnizori, precum obligativitatea afişării informaţiilor privind pachetele de servicii medicale şi a tarifelor corespunzătoare, în formatul stabilit de CNAS, și implementarea unui sistem de management al listelor de prioritate la nivelul asistenţei medicale paraclinice din ambulatoriu şi al asistenţei spitaliceşti”, a completat șeful CJAS.



12