Afacerile la români - pe locul 2, după job

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Împlinirea personală, în plan secundar

Afacerile la români - pe locul 2, după job

Economie 26 Iunie 2014 / 00:00 371 accesări

Avem o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat şi disponibilitate să facem afaceri, arată un raport al GfK, realizat la iniţiativa Amway. 41% dintre români sunt dispuşi să înceapă o afacere, dar cei mai mulţi ar opta pentru antreprenoriat ca a doua ocupaţie pentru un venit suplimentar, se arată în raport. „Datorită atitudinii pozitive faţă de antreprenoriat, potenţialul antreprenorial al respondenţilor din România a cunoscut o creştere remarcabilă, cu puncte procentuale ajungând la 41%, faţă de 33% în 2012, depăşind media tuturor ţărilor sondate (39%). 70% dintre respondenţii români consideră începerea unei afaceri proprii ca fiind un pas important şi de bun augur în carieră. Această pondere egalează media la nivel internaţional şi o depăşeşte pe cea a ţărilor din UE, cu un punct procentual“, se arată într-un comunicat al Amway. Potenţialul antreprenorial în România este de 41%, 4 din 10 persoane sondate fiind dispuse să îşi înceapă o afacere. Această cifră este peste media de 39% a tuturor ţărilor incluse în studiul Amway. De asemenea, unul din doi tineri români cu vârsta de până la 39 de ani doresc să înceapă o afacere proprie. Pentru respondenţii din România, factorul decisiv care îi motivează să ia în considerare începerea unei afaceri proprii îl constituie „perspectiva unor venituri suplimentare“ (53%), mult peste media la nivel internaţional (29%). Respondenţii cu studii superioare au un potenţial mai ridicat pentru antreprenoriat (87%).

Cele mai mari provocări şi impedimente le reprezintă „obligaţiile financiare care pot genera falimentul“ (45%) şi „pericolul crizei economice“ (23%). La nivel internaţional, în medie, atitudinea faţă de antreprenoriat este pozitivă în proporţie de 70%, în România, ponderea ridicându-se la acelaşi nivel. Evaluând rezultatele pe diferite grupuri demografice, o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat s-a observat în rândul respondenţilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (79%), dar şi în cazul studenţilor (83%). Mai mult decât atât, 87% dintre respondenţii cu studii superioare denotă o atitudine foarte pozitivă faţă de antreprenoriat, în timp ce 61% dintre persoanele din aceeaşi categorie se pot vedea începând propria afacere.

OCUPAŢIE SECUNDARĂ, SURSĂ DE VENIT Când vine vorba de a începe o afacere ca ocupaţie secundară, factorul cel mai motivant pentru respondenţii din România, în special pentru absolvenţii de facultate, îl constituie posibilitatea obţinerii unui venit suplimentar. Procentajul lor, de 53%, este aproape de două ori mai mare decât media internaţională, de 29%. Independenţa financiară faţă de un angajator este al doilea factor ca importanţă pentru români atunci când se gândesc să înceapă o afacere pe cont propriu.

ÎMPLINIREA PERSONALĂ, PE LOCUL 2 La polul opus, împlinirea personală şi alţi factori non-materiali au importanţă secundară pentru români (23%), spre deosebire de alte ţări (media internaţională este de 38%). Un procent de 60% dintre respondenţii români se tem de eventualitatea unui eşec, în timp ce media la nivel internaţional este de 70%. Această teamă de eşec este valabilă pentru toate grupurile demografice şi este compusă, în principal, din doi factori, respectiv obligaţiile financiare care pot genera falimentul (45%) şi pericolul crizei economice (23%).

CU CE BANI ÎNCEPI O AFACERE? Cei mai importanţi factori care încurajează antreprenoriatul sunt finanţarea publică şi creditele destinate începerii unei afaceri, educaţia în domeniul antreprenoriatului şi învăţarea abilităţilor de business, dar şi birocraţia redusă. Când vine vorba de politică, mass-media şi societate în ansamblu, respondenţii români consideră contextul general ca fiind nefavorabil antreprenoriatului. Evaluarea este chiar mai puternică în rândul respondenţilor cu studii superioare. Raportul a fost realizat la nivel global, în 24 de ţări, iar acesta este al doilea an consecutiv în care România a fost inclusă în studiu.

Taguri articol


12