Aplicarea TVA la dobînda ratei de leasing creşte cheltuielile cu pînă la 3%

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Aplicarea TVA la dobînda ratei de leasing creşte cheltuielile cu pînă la 3%

Economie 10 Ianuarie 2007 / 00:00 847 accesări

Utilizatorii autovehiculelor achiziţionate în leasing nu vor cheltui în plus prin preluarea de la finanţatori a obligaţiei privind plata impozitului, însă aplicarea TVA la dobîndă creşte preţul contractului de leasing cu 0,6%-3%, la care se adăugă costul taxei de primă înmatriculare. "Clienţii companiilor de leasing îşi vor plăti singuri impozitele, începînd cu acest an, pentru bunurile achiziţionate, dar acest lucru nu aduce costuri suplimentare pentru ei, întrucît le suportau şi pînă în prezent. Finanţatorul era obligat să plătească impozitul, pe care îl refactura utilizatorului cu TVA sau fără, în funcţie de fiecare firmă”, a declarat, ieri, directorul general al UniCredit Leasing, Septimiu Postelnicu. O parte dintre societăţi efectuau, pînă la sfîrşitul anului trecut, un decont către client cu impozitele plătite, avînd posibilitatea să nu aplice TVA, potrivit Codului Fiscal. În cazul celor care impuneau TVA la refacturarea impozitelor către clienţi, persoanele fizice erau dezavantajate, întrucît nu-şi puteau deduce taxa. Pentru această categorie de clienţi, costurile se diminuează uşor odată cu plata impozitului de către utilizatori, prevedere intrată în vigoare de la 1 ianuarie. “Transferul obligaţiei de plată a impozitului de la finanţator la utilizator ne îngreunează puţin activitatea, întrucît cei care achiziţonează autovehicule în leasing trebuie să plătească întîi impozitele aferente, apoi să vină la compania de leasing şi să facă dovada acestei plăţi pentru ca noi să putem înmatricula acele maşini”, a afirmat directorul executiv al Motoractive Leasing, Felicia Relenschi.

Singurul cost suplimentar specific leasingului ca modalitate de finanţare este reprezentat de aplicarea TVA la dobînda ratei de leasing, pentru contractele încheiate de la 1 ianuarie. Această prevedere introdusă de noul Cod Fiscal va avea ca efect scumpirea produsului de leasing cu un procent cuprins între 0,6% şi 3%, în funcţie de dobînzile practicate de finanţatori, potrivit reprezentanţilor companiilor de profil. “Este vorba de o creştere nesemnificativă influenţată de impunerea TVA pe dobîndă, de aprox. 2-3% pentru un contract de leasing încheiat pe o perioadă de trei ani”, a precizat Postelnicu. Contractele de leasing încheiate pînă la 31 decembrie 2006, care conţin o clauză referitoare la schimbările legislative apărute pe durata acestuia nu vor fi modificate, întrucît orice noutate legislativă în domeniu este aplicată implicit. De asemenea, taxa pentru prima înmatriculare reprezintă un alt cost semnificativ pentru cei care achiziţionează autovehicule în sistem leasing. “Cumpărarea unei maşini va fi mai scumpă în general, iar preţul taxei pentru prima înmatriculare va fi aplicat şi celor care achiziţionează autovehicule cu plata pe loc sau în rate. Nu este un cost suplimentar doar în cazul leasingului", a explicat Relenschi. Reprezentanţii companiilor de leasing apreciază că introducerea acestei taxe se compensează oarecum cu eliminarea accizelor. “Taxa de primă înmatriculare poate aduce costuri mai mici utilizatorilor decît în cazul accizelor, în funcţie de tipul de maşină şi capacitatea cilindrică”, a încheiat directorul executiv al International Leasing, Toni Tătaru.

Taguri articol


12