Aproape jumătate dintre români nu sînt mulţumiţi de sistemul sanitar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Aproape jumătate dintre români nu sînt mulţumiţi de sistemul sanitar

Social 12 Februarie 2008 / 00:00 465 accesări

Calitatea actului medical şi felul în care pacienţii sînt trataţi de către personalul sanitar, lasă de dorit în viziunea a 42,6% dintre români, care consideră că sistemul de sănătate merge într-o direcţie greşită. 45,5% sînt însă de părere că sistemul sanitar nu este la pămînt. Performanţele sistemului de sănătate sînt apreciate ca fiind bune de către 30,7% din populaţie şi foarte bune de 1,4% dintre cetăţeni. De asemenea, 18,8% dintre cetăţeni au o părere proastă în privinţa performanţelor înregistrate de sistemul sanitar din România, iar 5,5% au o părere foarte proastă. Aproape jumătate din cetăţenii intervievaţi spun că au o părere nici proastă, nici bună, însă din compararea celor două tendinţe se constată faptul că, în afara cetăţenilor cu opinie neutră, un procent mai mare din populaţie, respectiv 32,1% consideră că performanţele sistemului sanitar sînt pozitive, faţă de cei 24,3% care sînt de părere că acestea sînt negative. Aceste date se bazează pe informaţiile oferite de un studiu realizat de Centrul pentru Politici şi Servicii de Sănătate. La întrebarea referitoare la modul în care caracterizează starea de sănătate, 44,6% din populaţie a declarat că aceasta este bună, 33,6% că este satisfăcătoare şi doar 12,1% consideră că este proastă. La cele două extreme se regăsesc 5,5 % care consideră că au o sănătate foarte bună şi 2,3% care spun că aceasta este foarte proastă. Majoritatea românilor se întruneşte însă în a-şi arăta nemulţumirea faţă de asistenţa medicală primită din partea serviciilor de urgenţă (ambulanţă sau camere de gardă). Potrivit unui alt sondaj, realizat de Centrul pentru Politici şi Servicii de Sănătate în luna noiembrie a anului trecut, 9,8% dintre români au apelat în cursul anului 2007 la Serviciul de Ambulanţă, în timp ce 90,2% nu au avut nevoie de acest serviciu. Dintre persoanle care au apelat la acest serviciu, 54,3% au fost mulţumite, iar 23,4% au fost foarte mulţumite. La polul opus, se situează nemulţumiţii, în procent de 17,9% şi cei foarte nemulţumiţi, 4,4%. Persoanele care au declarat că au fost nemulţumite sau foarte nemulţumite de serviciile Ambulanţei, au fost chestionate asupra motivelor, 71,8% dintre acestea spunînd că principalul motiv este acela că ambulanţa a ajuns cu întîrziere, 14,3% au spus că ambulanţa sosită nu avea dotarea necesară, iar 8% au fost nemulţumiţi de pregătirea personalului de pe ambulanţă pe care au apreciat-o ca fiind insuficientă. La serviciile unei Camere de Gardă sau la Unitatea de Primiri Urgenţe a unui spital a apelat, în anul 2007, un procent de 11,8% din populaţie. Dintre cei care au apelat la aceste servicii, 65,8% au fost mulţumiţi de ce au primit, iar 17,7% au fost foarte mulţumiţi. Persoanele care au declarat că au fost nemulţumite sînt în proporţie de 8,6%, iar cele care au fost foarte nemulţumite sînt în proporţie de 7,9%. Principalele motive de nemulţumire pentru cei care au declarat acest lucru au fost, în primul rînd, timpul mare de aşteptare pentru a fi văzut de un medic, pregătirea insuficientă a personalului medical, lipsa clarităţii informaţiilor furnizate şi calitatea consultului medical efectuat în vederea diagnosticării.



Ştiri recomandate

12