Atenţie la ofertele turistice „prea frumoase să fie adevărate“!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Agenţiile cu tradiţie, mai sigure

Atenţie la ofertele turistice „prea frumoase să fie adevărate“!

Eveniment 05 August 2013 / 00:00 642 accesări

După un an de muncă, toţi oamenii visează la o vacanţă de neuitat. Conduşi de acest gând, chiar şi cu câteva luni înainte de concediu, mulţi trec pragul agenţiilor de turism, unde plătesc bani grei pentru un sejur în locaţia preferată. Însă, când momentul plecării se apropie şi trebuie să-şi facă bagajele, mulţi constată că sejurul rămâne doar un vis şi că agenţia care le-a promis concedii de neuitat nu le poate onora serviciile pentru care au plătit. Este şi cazul unor persoane din Bucureşti, care au plătit 2.000 de euro pentru un pachet turistic de şapte zile în Creta. Cu câteva zile înainte de a-şi ridica biletele, administratorul agenţiei de turism nu a mai fost de găsit nici la telefon, nici la sediul firmei. Bucureştenii nu sunt singurii care s-au confruntat cu această problemă. Şi alţi clienţi au reclamat faptul că au plătit vacanţe de care nu au avut parte, iar povestea se repetă în fiecare an.

Pentru a evita situaţii similare, reprezentanţii instituţiilor din domeniul turismului îi sfătuiesc pe turişti să nu se încreadă în orice agenţie căreia îi calcă pragul şi să fie mult mai precauţi. „Oamenii trebuie să apeleze la agenţiile membre ale Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), care le oferă garanţia că îndeplinesc condiţiile şi standardele patronatului ANAT. Ei se pot încrede în serviciile agenţiilor de turism cu tradiţie, care îşi respectă clienţii, dar la fel de bine îşi pot achiziţiona pachetele de vacanţă de la una cu care au mai colaborat colegi, prieteni, persoane în care au încredere şi care au fost mulţumite de serviciile achiziţionate”, a declarat managerul „Icar Tours”, Cristian Bărhălescu. De asemenea, este important ca turiştii să verifice dacă agenţia are licenţă de turism, care atestă că este autorizată de minister. Aceasta trebuie să fie pusă la vedere, pe un perete, într-o zonă în care clienţii au acces. „Pe lângă licenţa de turism, agenţia trebuie să deţină şi poliţa de asigurare pentru insolvabilitate şi faliment. De asemenea, turiştii nu trebuie să iasă din agenţie, atunci când plătesc pentru o vacanţă, fără contractul între turist şi agenţie, în care sunt apărate drepturile clienţilor”, a precizat preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, Corina Martin.

Şi cum shoppingul online este în mare vogă, foarte mulţi dintre cei ţepuiţi sunt aceia care se încred în ofertele publicate pe site-urile de pe internet. Multe, însă, sunt false, iar iubitorii de călătorii, tentaţi de reducerile şi preţurile atractive la pachetele turistice, plătesc înainte de a verifica toate datele societăţii şi de a se asigura că ofertele sunt reale.



12