Când cumpără vacanțe, românii fug de plata online

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De teama țepelor

Când cumpără vacanțe, românii fug de plata online

• Chiar dacă se informează de pe internet când sunt în căutarea unei vacanțe, românii sunt reticenți când vine vorba despre rezervări și plăți online. Doar 28% dintre ei aleg să-și cumpere vacanțe online, în timp ce 39% preferă să facă rezervarea telefonic.
Justiție 26 August 2014 / 00:00 451 accesări

Românii preferă să se informeze de pe internet când își caută pachete de vacanță, folosind în acest scop mai multe site-uri. Când vine vorba de a rezerva și a face plăți online, ei nu mai au la fel de mult elan. Nici nu e de mirare, ținând cont de câte persoane au fost păcălite chiar și după întâlniri pe viu cu reprezentanți ai unor agenții-fantomă care le promiteau turiștilor cazări la hoteluri cu multe stele, iar la destinație aceștia erau cazați în hoteluri mult mai proaste. Un studiu realizat de platforma de rezervări online HotelGuru.ro a arătat că 70% dintre românii cu acces la internet se documentează online înainte de a stabili destinația și hotelul la care se vor caza în vacanță, însă sunt reticenți la a face rezervări și plăți online. Potrivit studiului, doar 28% aleg să își cumpere vacanțele online, în timp ce 39% preferă să facă rezervarea telefonic. Înainte de a-și face o rezervare, 30% dintre români accesează 4-5 site-uri, 11% - peste 10 site-uri și doar 3% accesează un singur site. Cei care rămân, totuși, reticenți la ideea de a finaliza rezervarea printr-un portal de rezervări online și-au motivat poziția spunând că nu doresc să furnizeze date bancare și că li se pare mai eficient telefonic, atunci când au contact cu o persoană de la care pot să afle mai multe detalii. De asemenea, internetul este folosit și pentru alte activități legate de turism, cum ar fi obținerea de informații înainte de călătorie sau pentru a împărtăși experiența avută în vacanță (de exemplu, postări pe rețele sociale) - peste 55% dintre respondenți. ”Când vine vorba de a face plata online, constănțenii au nevoie de confirmarea unei agenții de turism în care au încredere. Ei preferă să caute informații pe internet și să se adreseze ulterior agențiilor, pentru mai multe informații și pentru plată”, a explicat directorul agenției de turism Icar Tours Constanța, Cristian Bărhălescu. El a adăugat că doar 3 - 5 procente dintre clienții agenției cumpără online pachete de vacanță, însă folosesc site-uri în care au încredere și de pe care au mai cumpărat și în trecut vacanțe.

Taguri articol


12