Cartonaş roşu din partea CE pentru disfuncţionalităţile liniei 112

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cartonaş roşu din partea CE pentru disfuncţionalităţile liniei 112

Justiție 29 Noiembrie 2007 / 00:00 662 accesări

Oficialii Comisiei Europene sînt nemulţumiţi de modul în care numărul unic de urgenţă 112 funcţionează în România. Comisarii ne reproşează faptul că operatorul liniei nu poate stabili cu exactitate locul din care este apelat numărul 112, ceea ce provoacă întîrzieri nepermise care pot pune în pericol siguranţa cetăţenilor. Pentru a-şi lua asigurări că această problemă va fi rezolvată, CE a lansat, ieri, procedura de infringement împotriva României. “Atunci cînd se află în alte ţări ale Uniunii Europene ca turişti sau în scopuri profesionale, cetăţenii europeni trebuie să se poată baza pe faptul că serviciile de urgenţă îi pot localiza de fiecare dată cînd formează numărul de urgenţă”, a declarat Viviane Reding, comisarul UE pentru Telecomunicaţii. În acest context, Dan Georgescu, directorul Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) a anunţat că instituţia pe care o conduce va verifica dacă operatorii de telefonie mobilă şi-au respectat obligaţia de a asigura accesul operatorului sistemului 112 la informaţiile privind localizarea apelantului. El a adăugat că ANRCTI nu a fost sesizată pînă în prezent cu privire la problemele întîmpinate în ceea ce priveşte furnizarea informaţiilor de localizare a apelantului. “Ca urmare a sesizării CE, Autoritatea va investiga modul de îndeplinire de către operatori a obligaţiilor stabilite prin OUG 70/2006”, a spus Georgescu. Prin acest act normativ, furnizorilor de reţele publice de telefonie li s-a impus obligaţia de a pune la dispoziţia Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), informaţii privind localizarea apelantului pentru toate apelurile de urgenţă către numărul unic 112, în măsura în care acest lucru este tehnic posibil. Neîndeplinirea acestei obligaţii constituie contravenţie şi se pedepseşte cu amendă contravenţională.

Răspunsul reprezentanţilor STS în această problemă este că reţelele de telefonie fixă permit afişarea locului de unde este apelat numărul 112, dar operatorii de telefonie mobilă nu transmit această informaţie. “Arhitectura hardware şi software a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 permite afişarea locului de unde 112 este apelat”, se arată într-un comunicat de presă remis de STS. Reprezentanţii STS au adăugat că implementarea acestei opţiuni în reţelele operatorilor mobili nu este de competenţa lor. Purtătorul de cuvînt al Guvernului, Camelia Spătaru, a declarat că, din partea autorităţilor române, există “întreaga disponibilitate” pentru rezolvarea problemelor semnalate de CE în cazul numărului de urgenţă 112. Pentru deficienţe similare celor reproşate ieri ţării noastre, Polonia şi Letonia au fost chemate în faţa Curţii Europene de Justiţie.



12