Ceaţa a provocat coliziuni în lanţ

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ceaţa a provocat coliziuni în lanţ

Eveniment 19 Ianuarie 2008 / 00:00 867 accesări

Trei tineri, pasageri într-un microbuz, au ajuns, joi noaptea, la spital după ce maşina în care se aflau a intrat într-un tir staţionat pe marginea şoselei. Accidentul s-a petrecut la ieşirea din localitatea constănţenă Mihai Viteazu. “Microbuzul, înmatriculat BV-11-VEN se deplasa de la Tulcea la Constanţa. Între localităţile Mihai Viteazu şi Tariverde, pe DN 22, din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de drum şi din cauza ceţii, şoferul microbuzului, Radu Baciu, nu a văzut că pe partea dreaptă a carosabilului era parcat un autotren şi a intrat în coliziune cu acesta”, a declarat purtătorul de cuvînt al Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa, sinsp Marius Ghiţă. Cercetările efectuate au stabilit că autotrenul era tras pe dreapta, pentru că suferise unele defecţiuni după ce intrase într-o groapă, iar şoferul tirului verifica starea maşinii cînd s-a produs coliziunea. În urma impactului dintre cele două maşini, Gabriel Munteanu, de 22 de ani din Braşov, Vasile Sandu, de 24 de ani din Zărneşti şi Ovidiu Grenata, de 21 de ani din Braşov, au fost răniţi fiind transportaţi cu o ambulanţă la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa. Gabriel Munteanu a rămas internat în Clinica de Neurochirurgie deoarece a suferit lovituri la cap şi la coloană. Ceilalţi doi pasageri au fost trataţi ambulator deoarece rănile lor nu impuneau spitalizarea. Purtătorul de cuvînt al Serviciului Poliţiei Rutiere, Marius Ghiţă, susţine că şoferul microbuzului se va alege cu dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.

Un alt accident rutier în care au fost implicate patru tiruri s-a petrecut cîteva ore mai tîrziu, în apropierea localităţii Poarta Albă. Accidentul în lanţ s-a produs pe DN22C care leagă Constanţa de Cernavodă, autotrenurile deplasîndu-se în coloană către Bucureşti. Potrivit poliţiştilor, primul tir a redus viteza pentru a nu lovi un autovehicul aflat în faţa sa, această manevră obligîndu-l pe şoferul celui de-al doilea autotren să intre pe contrasens, pentru a evita tamponarea. Conducătorul auto al celui de-al treilea tir din coloană nu a mai putut evita însă coliziunea cu primul camion şi în urma impactului a fost proiectat în cel de-al doilea tir, aflat pe contrasens. În încercarea de a evita tamponarea cu camioanele din faţă, şoferul celui de al patrulea autotren a preferat să iasă pe cîmp.



12