Cel mai grav accident feroviar din ultimul deceniu

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cel mai grav accident feroviar din ultimul deceniu

Eveniment 20 Noiembrie 2006 / 00:00 7424 accesări

Cel mai grav accident feroviar petrecut în ultimii 10 ani în judeţul Constanţa a fost înregistrat vineri noaptea, în apropierea gării Basarabi, după ce două trenuri de marfă s-au ciocnit, provocînd deraierea a patru vagoane şi a uneia dintre locomotive. La scurt timp după miezul nopţii, Postul de Poliţie Transporturi Feroviare Valu lui Traian a fost sesizat de impiegatul de mişcare de serviciu în staţia CFR Basarabi, că pe magistrala feroviară 800 la km 203, un tren de marfă al operatorului Grup Feroviar Român a lovit din spate trenul de marfă 84942 aparţinînd CFR Marfă. La locul incidentului s-a deplasat echipa operativă a Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Constanţa. În urma verificărilor s-a stabilit că trenul de marfă 70850 compus din 36 de vagoane încărcate cu aprox. 2590 tone de cocs pentru fabrica de ciment de la Cîmpulung, a plecat din Staţia CFR Basarabi la ora 00.04 şi, cu toate că semnalele luminoase de avertizare de pe marginea căii ferate erau stinse, mecanicul nu a oprit pînă la repunerea în funcţiune a semaforizării şi şi-a continuat drumul. Din cauza întunericului şi a ceţii, Alexandru Mihalache, mecanicul locomotivei, nu a observat că pe linie era oprit la semnal un alt tren format din 40 de vagoane. Cînd a zărit trenul din faţa sa era prea tîrziu şi, deşi a încercat să acţioneze sistemul de frînare de urgenţă, nu a mai reuşit să oprească locomotiva, aceasta intrînd în plin în ultimul vagon al trenului staţionat. În urma impactului, locomotiva a deraiat, iar patru vagoane din trenul staţionat au sărit de pe şine, două dintre ele răsturnîndu-se. La locul incidentului au sosit echipele de intervenţie ale CFR, trei dintre vagoanele deraiate şi locomotiva Grup Feroviar Român fiind repuse pe linii. Cel de-al patrulea vagon, grav avariat, a fost tractat cu o macara pe o linie de manevră. Incidentul a blocat circulaţia pe relaţia Constanţa-Medgidia, toate trenurile fiind deviate pe traseul Constanţa Mărfuri-Năvodari-Dorobanţu. Directorul CFR Constanţa, Viorel Turcu, a declarat că în urma cercetărilor efectuate s-a stabilit că vinovat de producerea accidentului este Alexandru Mihalache, mecanicul locomotivei ce tracta vagoanele încărcate cu cocs, pentru că nu a respectat măsurile de siguranţă feroviară. Potrivit directorului CFR Constanţa, el era obligat să oprească în situaţia în care indicatoarele luminoase erau stinse, iar la aprinderea acestora, să-şi continue deplasarea cu viteză redusă. Mai mult decît atît, s-a constatat că locomotiva avea instalaţia de frînare defectă. Directorul CFR Constanţa a precizat că, în mod normal, locomotiva nici nu trebuia să părăsească depoul, culpa fiind a operatorului Grup Feroviar Român. Mecanicii celor două locomotive, Sorin Ciurcanu şi Alexandru Mihalache, au fost testaţi pentru depistarea alcoolemiei, rezultatul arătînd că cei doi nu erau băuţi în momentul producerii accidentului. Cercetările sînt continuate de o comisie de anchetă formată din reprezentanţii Parchetului, Poliţiei Transporturi Feroviare şi specialişti din cadrul CFR Infrastructură, CFR Marfă ca parte vătămată, precum şi de la Grup Feroviar Român ca parte implicată în accident.

Taguri articol


12