Comandamentul Litoral 2016, la final! Câte controale și amenzi s-au dat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
ANPC a pus punct...

Comandamentul Litoral 2016, la final! Câte controale și amenzi s-au dat

Sănătate 15 Septembrie 2016 / 12:52 2504 accesări

Comisarul șef-adjunct al CJPC Constanța, Cornel Radu

Comisarul șef-adjunct al CJPC Constanța, Cornel Radu

Directorul ANPC, Paul Anghel

Directorul ANPC, Paul Anghel

Președintele ANPC, Marcel Pandelică

Președintele ANPC, Marcel Pandelică

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Marcel Pandelică, a anunțat pe 15 septembrie, la Constanța, închiderea Comandamentului Litoral 2016, derulat pe parcursul a 3 luni, mai exact între 15 iunie și 15 septembrie. Scopurile Comandamentului au fost prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor, precum și asigurarea dreptului consumatorilor de a fi informați. Precizăm că acțiunea a activat pe 3 zone operaționale, fiecare zonă având o locație unde consumatorii puteau formula reclamații. Acestea au fost: Mamaia - stațiunile Mamaia și Năvodari; Costinești - stațiunile Costinești, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla și 23 August; Neptun - stațiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai. Președintele ANPC a declarat că în cele 3 luni de activitate au fost desfășurate 1.413 acțiuni de control, au fost aplicate 507 amenzi contravenționale și 347 de avertismente pentru abateri de la legislația în domeniul protecției consumatorilor. Valoarea amenzilor se ridică la 1.837.800 de lei. Totodată, ca urmare a deficiențelor constatate, s-a dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării serviciului în 53 de cazuri, până la intrarea în legalitate. Oficialii ANPC prezenți la Constanța au subliniat și faptul că în prima parte a Comandamentului au fost efectuate și acțiuni de consiliere a operatorilor economici din turism, tocmai pentru a ști ce au de făcut. ”Lucrurile s-au schimbat în bine pe litoralul românesc și observăm asta de la an la an”, a declarat, la rândul său, directorul ANPC, Paul Anghel. Îmbunătățiri au fost constatate atât pe partea de servicii alimentare, cât și pe partea de cazare, dar au fost și stațiuni în care au fost probleme, fiind date exemplu: Costinești, Eforie Nord și Vama Veche.

RECLAMAȚII

Acțiuni de verificare au fost efectuate și în urma reclamațiilor. Potrivit declarațiilor comisarului-șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Radu Cornel, au fost înregistrate peste 300 de reclamații pe toată vara, iar circa 20% s-au dovedit a fi neîntemeiate. ”O veste îmbucurătoare este că de la an la an se înregistrează tot mai puține reclamații”, a declarat el.

Președintele ANPC a anunțat, totodată, că a fost pentru prima dată când instituția a dat publicității numele unor societăți cu probleme. Întrebat dacă nu funcționează după normele Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), care, potrivit instituției, interzic publicarea acestor informații, colegii de la ANPC au spus că, potrivit Legii 544, ei oferă și asemenea informații pentru că sunt de interes public și vin în sprijinul lor. Și poate că mediatizarea operatorilor economici găsiți cu probleme este cea mai mare sancțiune pe care o poate primi o societate.



12