Cum vor arăta noile autobuze ale Constanței?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
RATC își schimbă parcul auto Cum vor arăta noile autobuze ale Constanței?
Administrație 09 Martie 2016 / 19:17 7096 accesări 25 comentarii

Minibuzul Isuzu prezentat Primăriei Constanța este una din variantele luate în calcul pentru achiziționare

Minibuzul Isuzu prezentat Primăriei Constanța este una din variantele luate în calcul pentru achiziționare

Primarul interimar Decebal Făgădău: „Ne dorim ca autobuzele să fie dotate cu aer condiționat, rampă pentru persoane cu dizabilități și GPS”

Primarul interimar Decebal Făgădău: „Ne dorim ca autobuzele să fie dotate cu aer condiționat, rampă pentru persoane cu dizabilități și GPS”

Conducerea RATC Constanța dorește să reînnoiască parcul auto existent prin achiziționarea a aproximativ 50 de minibuze cu o capacitate redusă. Reprezentanții RATC și cei ai Primăriei Constanța au vizionat, miercuri, un model de minibuz care ar putea fi achiziționat. Este vorba despre un minibuz Isuzu, fabricat în Turcia, cu o capacitate de 44 de locuri. Directorul RATC Constanța, Ovidiu Tănase, a declarat că minibuzele vor fi folosite pe traseele mai puțin circulate și între orele de vârf. „În prezent avem 75 de autobuze de mare capacitate, care au fost achiziționate în 2012 și care sunt în stare foarte bună. Mai avem alte 110 autobuze, cumpărate în 2002, dar care și-au cam „terminat benzina”. De aceea, dorim să achiziționăm 50 de minibuze. Suntem în perioada în care adunăm informații de la mai multe firme. Încercăm să facem o bază de date, pentru a putea veni în fața Consiliului Local Constanța cu un proiect concret. Cu siguranță, va fi și o dezbatere publică pe această temă, înainte de a lansa caietul de sarcini”, a spus Tănase. El a adăugat că minibuzul Isuzu, vizionat miercuri, operează deja în mai multe orașe din țară, printre care Brăila și Piatra Neamț. „O să ne interesăm cât de fiabile sunt. Este al doilea tip de autobuz pe care îl vedem; până la sfârșitul anului dorim să ne alegem un model, iar în 2017 să-l achiziționăm”, a subliniat directorul RATC.

CERINȚE La prezentarea de miercuri a mai participat și primarul interimar Decebal Făgădău, care a declarat că autobuzele cu o capacitate mai mică sunt foarte utile atunci când numărul de călători este redus. „Dincolo de faptul că ar putea să ne placă sau nu, minibuzul trebuie să fie util și eficient pentru Constanța. Cel mai important este că, în momentul de față, RATC, împreună cu Primăria, caută pe piața producătorilor autobuze, pentru a putea crea un parc auto flexibil, care să răspundă nevoilor constănțenilor, normelor de protecție a mediului și să confere o creștere semnificativă a gradului de confort. Asta înseamnă că ne dorim ca autobuzele să fie dotate cu aer condiționat, rampă pentru persoane cu dizabilități și GPS pentru a putea afișa toate stațiile, timpul estimat de așteptare și durata estimată a călătoriei. Cred că, până la sfârșitul anului, constănțenii vor vedea un proiect serios de reconfigurare a transportului în comun”, a spus Făgădău.

Taguri articol
loading...

25 comentarii

Ovidiu 22:59:42 / 09 Martie 2016
Alta perla

In imaginea din interior vedem niste domni care stau pe scaune .Domnul cu costum nu prea incape pe un scaun.Domnul cu barba din dreapta este imbracat cu o scurta ocupa mai mult de un loc .Mai tovarasi cu aceste buzulete vor circula oameni simpli care nu merg la sala au putina burta , doamnele nu au 60*90*60 ,iarna imbraca o haina mai groasa deoarece in statii nu sunt amenajate cabine care sa-i protejeze de intemperii.Cati oameni vor incapea in realitate ? Ma asteptam ca noile autobuze sa aiba mai multe locuri in picioare, ma uit la maz-urile care circula ,scaunele ocupa mult spatiu . Uitati-va la aceasta taraboanta din imagine culoarul din mijloc este foarte ingust - daca vor fi pasageri in picioare cei care vor dori sa coboare se vor deplasa greoi. Aceste minibuze merg pe linia 3 R ,3 Targ care circula goale toata ziua dar sa bagi aceste jucarii pe 102 sau 43 va fi bataie de joc . In Cluj si Timisoara primariile au pus in dezbaterea opiniei publice construirea unor linii de metrou iar la noi autoritatile transforma urbea in tara piticilor. Stau si ma intreb radet-ul ne aduce teava la usa ,raja schimba contoarele ,ratc-ul cumpara minibuze. Va pregatiti pentru ziua de 1 aprilie ?

Răspunde | Raportează | | |+21
m 07:17:58 / 10 Martie 2016
m

Daca se rezolva problema cu blatiștii pot sa bage ce vor ei, ca tot o sa fie loc in autobuz. In momentul de fata doar fraierii baga bilet.

alex 08:23:39 / 10 Martie 2016
mda!

cum sa cumperi asemenea autobuze... uitati-va la scari cum sa urce batranii? si culoarul ingust si locurile inghesuite! O BATAIE DE JOC sa iei asemenea masini pe post de mijloace de transport in oras! ideea era sa scapam de maxi-taxiuri nu sa inghesuim iar lumea! daca te uiti oriunde in lumea asta civilizata exista autobuze mari si spatioase pt a transporta cetatenii NU TURCISMELE astea! dar mai mult ca sigur aceste autobuze au fost achizitionate printr-o ciupeala de contract! mizerabil ca se continua pe linia asta si in 2016

cici 08:25:14 / 10 Martie 2016
mda

Daca urmeaza sa opreasca si astea aiure si subit in trafic ca la maxi taxi , imi bag p... de pe acum in ele. Solicit interzicerea opririlor microbuzelor decat in statiile alocat nicidecum peste tot unde li se pune pata.

cetatean 08:25:32 / 10 Martie 2016
pt ovidiu

chiar n ai citit stirea cum trebuie??bati campii esti frustrat .daca tot vor s bage cva nou s bage cu ce ne afecteaza p noi?

Ovidiu 09:17:12 / 10 Martie 2016
Pentru cetatean

Nu te grabesti sa cumperi deodata 50 de minibuze ,cumperi 15-20 bucati vezi daca fac fata in orele de varf si apoi aduci alt lot .Sa nu uitam ca 110 autobuze, cumpărate în 2002, și-au cam „terminat benzina”. Ar fi bine sa se cumpere si 30 de autobuze noi de mare capacitate. Oricum chiar daca se va face dezbatere publica pe aceasta tema autoritatile nu vor tine seama de opinia calatorilor ceea ce au hotatat ramane batut in cuie insa am dreptul sa-mi exprim punctul de vedere asupra modului cum se cheltuieste banul public.

ca si cei de mai sus 10:18:29 / 10 Martie 2016
mickey buburuze

Domnul Fagadau cit este spaga sa acceptati minciumile astea?In primul rind ca toate autovehiculele facute in Turcia sint de calitate indoielnica.In privinta confortului dupa cum se vede intr-adevar este zero si pentru cei care stau pe scaune si pe cei care stau in picioare.Ne numim tara europeana cum?In nici o tara din Europa nu o sa vedeti minciunile astea,uitati-va putin ce autobuze aerisite sint si care au camere de luat vederi de 360 de grade.La ce le trebuie GPS?De ce sa nu facem si noi ca lumea civilizata cu aparate automate de bilete la sofer si urcarea numai prin fata?Sa vad tiganii atunci ce or sa faca impreuna cu cetatenii smecheri!Un buton de panica la sofer pentru cei recalcitranti care vor urca prin spate(in timp ce vor cobori cei civilizati ca sigur vor fi o gramada) fara sa plateasca.Sau daca tot vreti sa sa eliminati concurenta privata care se imbogateste din evaziune si sint anuntati(va dati seama de cine) cind se fac asa zisele controale ca sa ii prinda,luati niste microbuze exact ca ale concurentei (mercedes,wolkswagen) si puneti-le pe aceleasi trasee,iar tu ANAF-ul pune-te pe controale dar dati-i mai intii pe cei care anunta si o sa vedeti ce bine va fi.Jafurile de microbuze private cum trec oare RAR-ul?Hai sa intram si noi in Europa!

ARMAGEDON 10:23:11 / 10 Martie 2016
Un oras SUFOCAT

Dupa COSCIUGELE ambulante din belarus, vreti sa umpleti constanta cu gargarite din turcia !!! Cata minte va trebuie ca sa va bateti joc de PROSTII din constanta care va voteaza asiduu de 16 ani ? Tomis Nord este cel mai mare cartier al orasului in care locuieste aproape un sfert din populatie, iar liniile 42 si 43 sunt SUPRAAGLOMERATE de luni pana vineri intre orele 6.30 - 18.00 ! ! ! NICIODATA nu s-a dorit fluentizarea traficului de calatori din acest cartier. De ce nu s-au achizitionat autobuze de capacitate mare pe aceste linii, pentru a circula si cei din Tomis Nord in conditii cat de cat civilizate ? ? ? Chiar si linia 40 este de multe ori supraaglomerata in timpul zilei, in timp ce linia tiganeasca 48 este de foarte multe ori PUSTIE ! Harburile GSM sunt si mai ORIBILE, pe langa faptul ca-ti zdruncina toate in tine in timp ce circuli cu ele, risti sa cobori pe geam sau sa mori sufocat in ele ! Nu le vede NIMENI ca depasesc constant capacitatea MAXIMA admisa ! Militia rutiera, militia locala, inspectorii primariei, inspectorii de trafic, etc., au cu totul si cu totul alte preocupari decat siguranta constantenilor !!! Pentru ce CERSITI voturile PROSTIMII ? Ca sa-i UMILITI inca 4 ani cu MIZERIILE voastre ? ? ? Tramvaiele lui Ceausescu erau de mii de ori mai eficiente decat COSCIUGELE voastre sovietice !!!

victor 11:04:47 / 10 Martie 2016
ce mizerii....

fagadau, las-o incolo de treaba..... chiar nu vezi ce jeguri sunt aceste autobuze? ideea de a avea niste masini mai mici in afara orelor de varf este buna, cu conditia ca ele sa circule mai des (cele mari de acum circula foarte rar pentru ca nu sunt destui calatori, dar daca luati unele mici, ar fi bine daca s-ar astepta mai putin in statii in afara orelor de varf). DAR !!! nu luati jegurile astea cu 5 trepte si 100 de scaune, prin care nu ai loc sa mergi pe culoar, ci unele gen cum erau alea galbene bmc pe ruta city - navodari - cu o singura treapta si foarte mult loc liber de stat in picioare. trebuie eficienta miscarii in autobuz, ca nu mergem cu autocarul in excursie sa stam fixati pe scaune cateva ore......... in ores se tot urca si se coboara.. e atat de simplu..... ce naiba!

victor 11:07:41 / 10 Martie 2016
uite asa ceva (nu e reclama, este doar demonstrativ):

http://www.bmcromania.ro/URBAN215SCB.aspx

ari 11:17:29 / 10 Martie 2016
Jos curu din mercedesuri

Primarul, consilierii ar trebui ca macar 3-4 saptamani sa fie obligati sa circule prin oras fara jeepuri si bmw.uri ca sa poata simti si ei pe propria piele ce inseamna transportul in comun.

Florin 12:55:00 / 10 Martie 2016
Autobuz Romanesc?

Mai au de unde alege. Unul romanesc... http://www.roman.ro/produse/autobuze/urbane/autobuz%20urban%20low%20floor%20crosstown

Mos Ion 15:02:12 / 10 Martie 2016
Oricum, ceva trebuie facut !

Aceste minibuze se preteaza foarte bine pentru a inlocui actualele sicrie GMS , concret, rezilierea licentelor GMS si preluarea liniilor de catre RATC cu astfel de minibuze....acolo unde este cazul cu mici modificari ale traseelor , cred ca asta ar fi o solutie decenta si de bun simt...zic eu.

Costin 15:57:30 / 10 Martie 2016
rahat cu apa rece

In sfarsit Constanta va arata ca India. A trebuit sa treaca 26 ani sa ajungem la aceasta performanta. Jegul la el acasa!

Dumitru P 11:24:22 / 11 Martie 2016
Noile Autobuze Constantene.

Va rog Domnule Fagadau fi-ti un bun Roman si dati o sansa industriei din tara . Macar chiar daca nu mai e nimic al nostru , plateste taxe si impozite in Romania si asta ne ajuta.

12

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.2401 secunde