Distanţa rutieră între Tariverde şi Crucea se poate scurta cu 30 km

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Distanţa rutieră între Tariverde şi Crucea se poate scurta cu 30 km

Administrație 03 Decembrie 2007 / 00:00 2694 accesări

Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa pregăteşte un amplu proiect de recondiţionare a drumului judeţean de pe ruta Tariverde - Cogealac - Grădina - Pantelimon - Crucea, care are ca scop scurtarea distanţei parcurse de şoferii care doresc să ajungă de pe drumul naţional Constanţa - Tulcea pe drumul naţional Constanţa - Hîrşova. „Am început deja lucrările de reabilitare a tramei stradale pe tronsonul Grădina – Pantelimon şi în 2008 vom continua lucrările pentru reamenajarea tramei stradale şi pe celelalte tronsoane”, a declarat directorul general RAJDP, Vasile Moldovanu. El a precizat că această arteră rutieră nu a mai fost modernizată de foarte mulţi ani şi că, în prezent, nu se poate circula între Tariverde şi Crucea cu mai mult de 30 km/h. Şoferii care trebuie să ajungă de la Crucea la Tariverde sau viceversa sînt nevoiţi acum să ocolească mai bine de 30 de kilometri, pînă în zona localităţii Ovidiu, unde se întîlnesc drumurile naţionale Constanţa - Tulcea şi Constanţa - Hîrşova. „Vom reuşi anul viitor să amenajăm drumul judeţean care face legătura între cele două drumuri naţionale, astfel încît să se poată rula pe el cu viteze de peste 80 km/h, aşa cum este normal”, a precizat Moldovanu. Un alt drum judeţean care face legătura între două drumuri naţionale este cel de la Nazarcea, mult mai important decît drumul Tariverde - Crucea, întrucît preia traficul auto turistic de pe ruta Constanţa - Cernavodă şi îl transferă pe ruta Hîrşova – Constanţa. În acest caz, pe lîngă reabilitarea covorului asfaltic, este nevoie şi de o ranforsare a infrastructurii de piatră. „Avem un proiect realizat pentru accesarea de fonduri structurale, întrucît investiţia pe drumul de la Nazarcea este foarte mare. Modernizarea infrastructurii rutiere în acest caz va ajunge să coste cam un milion de euro pentru fiecare kilometru şi nu se poate susţine o astfel de sumă de la bugetul judeţean. Mai avem o variantă, care vizează transferarea drumului către Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi, întrucît instituţia poate susţine financiar investiţia, iar drumul Nazarcea se poate înscrie în clasa drumurilor naţionale”, a mai spus Moldovanu.



Ştiri recomandate

12