Elevii constănţeni, disciplinaţi cu forţa?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Elevii constănţeni, disciplinaţi cu forţa?!

Eveniment 08 Februarie 2007 / 00:00 1011 accesări

Violenţa este astăzi unul dintre fenomenele care, prin gravitatea, amploarea şi consecinţele sale, poate fi foarte bine comparat cu cel al consumului de droguri, al vînzărilor de copii sau al prostituţiei. Asistăm, de cîţiva ani, la o intensificare fără precedent a violenţei în şcoli, fără să ne dăm seama că ea este nu numai cauză a anumitor conjuncturi, dar, mai ales, sursă imediată pentru declanşarea şi dezvoltarea altor fenomene grave ale societăţii româneşti, multe dintre ele generînd în infracţionalitate. Acesta a fost subiectul dezbătut, ieri, la Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa. La discuţii au fost prezenţi, alături de conducerea ISJ, agentul şef adjunct din cadrul Poliţiei de proximitate a Secţiei 1, psihologul Inspectoratului Judeţean de Poliţie, Alina Coman, preşedintele Consiliului Consultativ al Părinţilor, Adrian Topor, adjunctul comandantului Grupării Mobile de Jandarmi, lt. col. Mircea Seceleanu şi comandantul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Constanţa, col. Stelian Gudacu. În cadrul discuţiilor au fost dezbătute cauzele care conduc la manifestări de agresivitate şi infracţiunilor cu violenţă în perimetrul şcolar. Potrivit inspectorului şcolar general adjunct, Marian Sîrbu, de cele mai multe ori conflictele au motive puerile, legate ba de hainele de firmă pe care unii nu şi le permit, ba dintr-un soi de teribilism prin care tinerii încearcă să iasă în evidenţă. La rîndul său, Adrian Topor a pus accent pe faptul că familia este factorul determinant în comportamentul unui copil. „Ne-am propus să organizăm întîlniri cu părinţii unde vom dezbate teme legate nu numai de violenţă, ci de educaţie în general. Copiii sînt violenţi şi după ce termină programul la şcoală pentru că nu au nicio preocupare. În România nu există voluntariat şi nici activităţi permanente pentru tînăra generaţie. Vrem să facem un prim pas şi să înfiinţăm un club al părinţilor unde să oferim sprijin, consiliere şi o bază de date”, a mai spus Topor.

Iată însă că ISJ a pregătit un plan de măsuri menit să diminueze conflictele din unităţile de învăţămînt. “Am hotărît să refacem şi să completăm Regulamentele de ordine interioară pentru a asigura cuprinderea unor obligaţii şi responsabilităţi clare privind asigurarea climatului de ordine şi disciplină, pentru prevenirea unor manifestări cu grad ridicat de periculozitate socială. Vor fi completate prevederile referitoare la programarea serviciului pe şcoală în afara activităţilor de predare, responsabilităţile profesorilor de serviciu pe şcoală şi sectorizarea realistă a exercitării atribuţiilor, precum şi responsabilitatea diriginţilor în prevenirea şi detensionarea stărilor conflictuale”, a declarat inspectorul şcolar general al ISJ, Narciz Amza. Însărcinat cu această activitate este inspectorul şcolar general adjunct, Marian Sîrbu. “Vom responsabiliza membrii Consiliului de Administraţie în asigurarea stării disciplinare pe niveluri de clase, schimburi, spaţii şcolare, în funcţie de condiţiile concrete ale fiecărei şcoli. Vor fi incluse interdicţii precise şi sancţiuni pentru violenţele de comunicare verbală şi non-verbală, pentru vestimentaţia indecentă şi provocatoare; constituirea şi manifestarea de grupuri cu comportament provocator în perimetrul şcolar şi proximitatea spaţiilor şcolare. De asemenea, va fi sancţionată pătrunderea în spaţiile şcolare şi participarea la activităţile didactice fără însemnele distinctive pentru elevi, stabilite la nivelul fiecărei unităţi şcolare. Mai mult, vom stabili o serie de sancţiuni pentru diverse acţiuni, cum ar fi fumatul în unităţile şcolare sau în vecinătatea acesteia, introducerea de obiecte care nu au ce căuta într-o şcoală, şi alte sancţiuni punctuale pentru situaţii neconforme cu calitatea de elev”, a declarat inspectorul şcolar Sîrbu.



12