Energia neconvențională se va studia ca opțional în școlile constănțene?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiectul ”Energy Smart”, la final

Energia neconvențională se va studia ca opțional în școlile constănțene?

Educație 17 Decembrie 2015 / 16:59 3074 accesări

managerul de proiect Anca Dragomir

managerul de proiect Anca Dragomir

Elevii județului Constanța s-au implicat, în ultimele 5 luni, în utilizarea resurselor de energie neconvențională, participând la concursul tematic ”Smart Energy” din cadrul proiectului POSDRU - „Competențe-cheie pentru implicare civică în sprijinul dezvoltării durabile“. În cadrul acestui proiect, beneficiar a fost Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Constanța, care a avut ca parteneri Universitatea ”Ovidius” din Constanța (UOC) și SC Power Net Consulting SRL. ”Proiectul a implicat 15.100 de elevi din județul nostru. Copiii au realizat proiecte legate de conservarea energiei, au realizat machete, desene, au inventat sisteme de alimentare cu energie electrică. Evaluatorii au fost cei de la UOC, care au găsit unele proiecte extraordinare care se pot pune în aplicare, niște case ale viitorului care folosesc energie neconvențională”, a declarat, pentru ”Telegraf”, managerul de proiect Anca Iuliana Dragomir.

AU FOST RĂSPLĂTIȚI Elevii au avut șansa să câștige premii în bani. Toți au primit câte 100 de lei - premiu de participare, alții au primit câte 400 lei pentru locul I, 300 lei pentru locul al II-lea și 200 lei pentru locul al III-lea. Proiectul este cu atât mai important cu cât o directivă a Parlamentului European și a Consiliului European obligă statele membre în luarea de măsuri sustenabile pentru asigurarea reducerii consumului de energie la nivel național, cu 20% până în 2020. În aceste condiții, activitățile educative cu elevii reprezintă un punct de cotitură în atingerea indicatorilor de țară.

PROIECT NECESAR Activitatea extracurriculară cu modulul Energy Smart și concursul județean vor fi incluse și în oferta educațională județeană a următorilor ani școlari. De asemenea, instrumentele inovative cu caracter auxiliar vor constitui suport de învățare pentru elevii de la toate nivelurile de învățământ primar - gimnazial - liceal. ”Pentru că există un plan de sustenabilitate, noi intenționăm să îl propunem ca opțional în școli, mai ales că a existat și o platformă educațională, cu o serie de informații, iar profesorii de diferite discipline - Științe și Educație tehnologică - ne-au spus că ar putea folosi acest material pentru orele lor”, a precizat managerul de proiect.



12