Finanţările SAPARD, acordate conform legii achiziţiilor publice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Finanţările SAPARD, acordate conform legii achiziţiilor publice

Administrație 05 Iunie 2007 / 00:00 730 accesări

Contractele de achiziţie publică pentru investiţiile realizate prin Programul SAPARD şi finanţate în proporţie mai mare de 50% de către instituţii de stat vor fi atribuite conform legii achiziţiilor publice, a anunţat ieri Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP). Agenţia a modificat procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică pentru investiţiile realizate prin SAPARD, măsura fiind pusă deja în aplicare, se arată într-un comunicat al instituţiei. Pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică, a celor de concesiune de lucrări publice şi de concesiune de servicii trebuie aplicată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 34/2006, privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, în conformitate cu legislaţia comunitară, se spune în comunicat. Procedura prevede un grad mai ridicat de transparenţă, prin publicarea anunţurilor de licitaţie pe website-urile www.e-licitatie.ro şi www.apdrp.ro, dar şi termene mai scurte de depunere a ofertelor, de 28 de zile, în scădere de la 60 de zile. De asemenea, au fost stabilite praguri financiare procedurale mai scăzute pentru execuţia de lucrări. Pentru achiziţiile publice efectuate pîna la 31 decembrie 2006 au fost aplicate regulile cuprinse în "Manualul de reguli şi proceduri pentru contractele de achiziţii publice de servicii, bunuri şi lucrări", elaborat pe baza Manualului de Instrucţiuni al Comisiei Europene, în timp ce pentru achiziţiile publice realizate de la începutul acestui an se aplică legislaţia naţională în vigoare, respectiv Ordonanţa 34/2006. Legislaţia achiziţiilor publice cuprinde procedurile prin care se atribuie contractul de achiziţie publică, precum licitaţia deschisă, licitaţia restrînsă, dialogul competitiv, negocierea şi cererea de oferte. Dacă anunţul de intenţie, de participare şi de atribuire se încadrează în cele care trebuie publicate, potrivit Ordonanţei, atunci anunţul respectiv va fi transmis către Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro, pentru a fi avizat de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) şi publicat. Totodată, contractul de finanţare trebuie să conţină, în mod obligatoriu, o clauză privind respectarea prevederilor OUG 34/2006, pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică. Procesul de achiziţii publice realizate prin Programul SAPARD presupune parcurgerea mai multor etape, precum alegerea procedurii de licitaţie, transmiterea spre publicare a anunţului de intenţie, elaborarea documentaţiei de atribuire, transmiterea spre publicare a anunţului de participare, numirea comisiei de evaluare, desfăşurarea şedinţei de deschidere, examinarea şi evaluarea ofertei şi anunţarea rezultatului procedurii de atribuire.



12