Firmele constănţene au rămas fără registre unice de control şi de evidenţă fiscală

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Timp de două săptămîni

Firmele constănţene au rămas fără registre unice de control şi de evidenţă fiscală

Economie 09 Iunie 2007 / 00:00 5495 accesări

Potrivit prevederilor Legii nr. 252/10 iunie 2003 privind registrul unic de control, contribuabilii nou-înfiinţaţi sînt obligaţi ca, în termen de 30 de zile de la data înregistrării, să achiziţioneze registrul unic de control (RUC). De asemenea, fiecare microîntreprindere, înregistrată ca plătitor de impozit din profit este obligată să păstreze la sediul social cîte un registru de evidenţă fiscală (REF). RUC-urile şi REF-urile trebuie achiziţionate de fiecare firmă nou înfiinţată în termen de 30 de zile de la eliberarea certificatului de înmatriculare de către Registrul Comerţului. Ambele documente se tipăresc de Compania Naţională ”Imprimeria Naţională“ SA şi se distribuie prin intermediul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa. ”În ultimele două săptămîni, au fost scurte perioade de discontinuitate în eliberarea acestor tipuri de registre, cauzate de faptul că Imprimeria Naţională SA nu a reuşit să se sincronizeze cu necesarul, în această perioadă înregistrîndu-se un vîrf de sarcină. Prin urmare, am fost nevoiţi să luăm măsura emiterii unor adeverinţe care, pe termen scurt, să ateste în faţa organelor de control faptul că depunerea documentaţiei necesare pentru eliberarea registrelor s-a realizat în termen, numai că, din cauza lipsei temporare din stoc a documentelor, contribuabilul nu a putut intra în posesia acestora“, a declarat trezorierul-şef din cadrul Direcţiei de Trezorerie a judeţului Constanţa, Laurenţiu Mateizer. Potrivit lui Mateizer, adeverinţele se emit doar în astfel de cazuri, considerate excepţionale.

Documentele solicitate în vederea eliberării celor două tipuri de registre sînt copie după certificatul de înregistrare fiscală, copie după buletinul sau cartea de identitate a persoanei care ridică registrul, o copie a certificatului constatator al punctului de lucru, dacă societatea comercială deţine un punct de lucru, precum şi o delegaţie a persoanei care solicită în numele firmei, eliberarea RUC-ului sau REF-ului, în care se menţionează şi tipul registrului solicitat. ”Există reticenţe din partea administratorilor de firmă, mai ales asociaţi unici, în privinţa completării delegaţiei, a utilităţii şi oportunităţii ei. Oportunitatea este dată de menţionarea în lege, iar utilitatea rezultă din obligaţia de a se menţiona tipul de registru dorit. În practică, am avut cazuri în care, solicitanţi de registru unic de control doreau, de fapt, să intre în posesia unui registru de evidenţă fiscală sau invers“, a completat Mateizer. Registrele se pot ridica de către reprezentanţii firmelor nou-înfiinţate pe raza judeţului, contra cost, doar la sediul Direcţiei de Trezorerie a Judeţului Constanţa, situat pe Bld. 1 Decembrie 1918, numărul 2A, zona Gară. Costul registrului unic de control este de 11,36 lei, iar cel al registrului de evidenţă fiscală este de 49,98 lei. Solicitanţii pot ridica registrele unice de control şi de evidenţă fiscală, de la cele două ghişee ale Direcţiei de Trezorerie a judeţului Constanţa, organizate în acest scop, de luni pînă vineri, între orele 9:00-14:00, cu excepţia ultimei zile lucrătoare a lunii în care se solicită eliberarea, cînd programul cu publicul este între orele 9:00-12:00.

În medie se eliberează zilnic aprox. 70 de REF-uri şi RUC-uri, durata medie de aşteptare fiind de ordinul a 2-3 minute necesare înregistrării datelor în calculator, personalizării registrului şi emiterii facturii. Potrivit prevederilor legale, neachiziţionarea registrului unic de control se sancţionează cu amendă cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei, iar neprezentarea acestuia la solicitarea organelor de control cu amendă între 1.000 şi 2.000 de lei.



Ştiri recomandate

12