Industria berii din România, cea mai “curată” din punct de vedere fiscal

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Un exemplu de urmat

Industria berii din România, cea mai “curată” din punct de vedere fiscal

Economie 25 Mai 2013 / 00:00 643 accesări

Industria berii din România este un exemplu de urmat în ceea ce priveşte autoreglementarea comunicării comerciale, a declarat, vineri, la un seminar de specialitate, preşedintele Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), Oana Cociaşu. Mai mult, codul de comunicare din industria berii este anexă la Codul de comunicare din publicitate al RAC, care reprezintă un set de reguli etice cu scopul protejării intereselor consumatorului, interesului public general, asigurării cadrului pentru concurenţă loială pe piaţă. În ultimii cinci ani, RAC a primit numai cinci sesizări legate de reclamele difuzate de industria berii, dintre care numai într-un singur caz s-a constatat încălcarea codului de comunicare RAC. Potrivit directorului general al Asociaţiei Berarii României, Constantin Bratu, de la începutul anului 2013 membrii asociaţiei transmit în primele cinci zile de la difuzare orice comunicare comercială, aceasta fiind cea mai bună soluţie pentru ca asociaţia să se autosesizeze în cazul în care codul de comunicare ar fi încălcat. Codul de comunicare din industria berii conţine prevederi conform cărora nu trebuie prezentate persoane în stare de ebrietate, nu sunt încurajate comportamente agresive şi periculoase, nu se promovează produsele în medii de comunicare tipărite cu public majoritar reprezentat de minori, nu apar în reclamele la bere persoane care nu au şi nu par să aibă cel puţin 25 de ani. Industria berii din România este considerată cea mai “curată” din punct de vedere fiscal, cu evaziune zero. În 2012, piaţa berii a crescut cu 7% la 18,2 milioane hectolitri. Consumul pe locuitor a fost de 90 de litri. Investiţiile companiilor din Asociaţia Berarilor totalizează 1,2 miliarde euro, ceea ce arată angajamentul lor pe termen lung, a spus Bratu. Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, a menţionat că la nivelul UE, directiva privind serviciile media-audiovizuale este în plină transformare şi se află în consultare publică până pe 14 iunie. Dacă directiva actuală prevedea doar limitarea comunicării comerciale la cel mult 12 minute pe oră, acum sunt vizate mult mai multe aspecte legate de protejarea minorilor în cazul comunicărilor comerciale despre alcool şi mâncare nesănătoasă, reglementarea sectorului online.

Taguri articol


12