Litoralul este exclus de pe lista priorităţilor Autorităţii Naţionale pentru Turism

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Conform ultimei strategii de dezvoltare elaborate în mandatul lui Ovidiu Marian

Litoralul este exclus de pe lista priorităţilor Autorităţii Naţionale pentru Turism

Eveniment 03 August 2006 / 00:00 871 accesări

Acţiunile fostului preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism, Ovidiu Marian, continuă să stîrnească consternare şi după demisia sa. După ce a calomniat litoralul şi pe toţi cei care îşi desfăşoară activitatea aici, Ovidiu Marian a continuat să îşi arate sentimentele deosebite faţă de acest sector, uitînd să îl menţioneze printre priorităţile ANT în cadrul strategiei de dezvoltare a turismului pentru perioada 2007-2013. Preşedintele demisionar, alături de toţi cei care au conceput documentul, nu au părut să fie prea impresionaţi nici de faptul că litoralul reuneşte un număr foarte mare de structuri de primire şi nici de potenţialul turistic pe care această destinaţie îl deţine. O soartă asemănătoare cu cea a litoralului a fost hărăzită de către Ovidiu Marian şi pentru Delta Dunării, care, dacă acest document va rămîne în picioare şi în mandatul viitorului preşedinte al ANT, va trebui să se mulţumească doar cu o campanie de promovare prost concepută şi care a fost demarată acum două zile. Aşa cum era de aşteptat, gafa monumentală a lui Ovidiu Marian nu a rămas nesancţionată de către agenţii turistici de pe litoral, cărora nu le-a mai rămas de făcut decît să spere că cel care va fi numit la şefia ANT nu va îmbrăţişa practicile predecesorului său.

În ciuda faptului că preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Ovidiu Marian, şi-a prezentat demisia, care a fost acceptată de către premierul Călin Popescu Tăriceanu, isprăvile sale continuă să facă furori. După ce a catalogat litoralul drept “pata neagră a turismului“, Ovidiu Marian a avut grijă să mai dea o palmă acestui sector, “uitînd“ să îl includă pe lista priorităţilor ANT, alături de: turismul montan (schiul pe timp de iarnă şi drumeţiile în timpul verii), turismul cultural, turism rural (dezvoltarea traseelor şi promovarea festivalurilor), turismul balnear şi turismul de afaceri şi evenimente. Altfel spus, toate sectoarele şi-au găsit locul în planurile ANT de dezvoltare a turismului pentru perioada 2007-2013, mai puţin litoralul, care deţine un număr impresionant de structuri de primire şi care este una dintre cele mai căutate destinaţii de vacanţă din ţară. O soartă similară cu a litoralului a fost hărăzită, de către Ovidiu Marian, şi pentru Delta Dunării, care deţine un potenţial turistic, încă neexploatat, imens. În mod normal, “scăparea“ preşedintelui demisionar al ANT nu a putut fi trecută cu vederea de către agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea pe litoral, cărora nu le-a mai rămas de făcut decît să spere că locul lui Ovidiu Marian va fi luat de un profesionist, care să reparea erorile comise intenţionat de predecesorul său. “Aceasta este doar părerea lui Ovidiu Marian şi a echipei care a coordonat această strategie, dar nu coincide cu părerea noastră, a celor care ştim că se poate face turism pe litoral şi că se pot aduce venituri României din această destinaţie. Nu înţelegem de ce litoralul nu este o prioritate dar, repet, aceasta nu este şi opinia noastră. Putem să sperăm că opinia lui Ovidiu Marian nu va fi îmbrăţişată şi de cel care va fi numit în locul lui, dar pînă cînd nu vom vedea cine este persoană nominalizată nu pot să existe interpretări. Vom face tot posibilul să readucem litoralul românesc în topul preferinţelor turiştilor“, a declarat preşedintele Patronatului Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), Regiunea Sud-Est, Corina Martin. Vicepreşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Andrei Trandafir, a fost destul de rezervat în declaraţii precizînd că: “Noi vrem să construim, nu să luptăm, pentru că din aceste lupte nu are nimeni nimic de cîştigat.“ El a adăugat totuşi că speră ca, învăţînd din erorile predecesorului său, viitorul preşedinte al ANT să deschidă în cele din urmă un canal de comunicare între hotelieri şi Autoritate. “Ne aşteptăm ca, după tot ce s-a întîmplat, noul preşedinte ANT să ţină cont şi de părerea agenţilor economici din turismul de litoral“, a declarat Andrei Trandafir.

Vicepreşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia a adăugat că enumerarea priorităţilor ANT este doar un paragraf din strategie şi că litoralului i se acordă un spaţiu destul de amplu în care, printre altele, este nominalizată necesitatea construirii unor porturi de acostare a ambarcaţiunilor uşoare, proiect care, în prima fază, a aparţinut municipalităţii Constanţa, dar care a fost stopat de actuala putere. În aceste condiţii, factorilor implicaţi în turismul de litoral le rămîne speranţa că cel care va fi nominalizat să ocupe funcţia de preşedintele al ANT va reuşi să schimbe ceva, cel puţin în ceea ce priveşte litoralul românesc, faţă de care Ovidiu Marian nu a ezitat niciun moment să îşi exprime sentimentele într-un interviu care a scandalizat toată industria turistică internă. În cazul în care viitorul preşedinte al ANT nu va considera prea inspirată strategia lui Ovidiu Marian, căreia i-a trebuit aproape un an să iasă la lumină, banii care au fost cheltuiţi pentru conceperea şi elaborarea ei se vor duce pe Apa Sîmbetei, alături de cei 800.000 de euro aruncaţi în campania de promovare a turismului pe piaţa internă, „O călătorie e o lecţie de viaţă. Descoperă România turistică“, care nu a reuşit să stîrnească decît reacţii negative.



12