Marfarul deraiat în Hunedoara ar fi rămas fără frâne în Defileul Jiului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Marfarul deraiat în Hunedoara ar fi rămas fără frâne în Defileul Jiului

Eveniment 05 Mai 2017 / 13:07 431 accesări

Marfarul care a deraiat, la începutul lunii aprilie, între Bănița și Merișor, din Hunedoara, ar fi rămas fără frâne în Defileul Jiului, unde a oprit circa cinci minute pentru a efectua mai multe manevre față-spate, arată datele din anchetă.

Surse apropiate anchetei demarate după ce doi oameni şi-au pierdut viaţa în accidentul feroviar produs la începutul lunii aprilie, când un tren de marfă a deraiat între Băniţa şi Merişor, din Hunedoara, au declarat, vineri, că marfarul a oprit, pentru circa cinci minute, într-o zonă de pe Defileul Jiului, unde a efectuat mai multe manevre.

„Pe o porțiune, prin zona Strâmbuța de pe Defileul Jiului, cel care a condus locomotiva a mers cu 27 de kilometri la oră în loc de 50 cât era reglementarea. Posibil atunci și-au dat seama că nu aveau frâne. Au oprit la un moment dat și au dat înainte și înapoi. S-au oprit vreo cinci minute și au tot manevrat înainte și înapoi”, au precizat sursele citate.

Potrivit sursei, manevrele de la Strâmbuța ar fi putut reprezenta o încercare de aerisire a sistemului de frânare.

Deocamdată, anchetatorii nu au încă toate datele pentru a stabili exact ce s-a întâmplat.

Până în prezent, au răspuns întrebărilor anchetatorilor toți impiegații de mișcare de pe ruta Slatina-Merișor, dar și reprezentanții operatorului de transport, Unicom Tranzit.

Pe de altă parte, în cadrul anchetei desfăşurate de inspectorii de muncă, aproximativ 15 persoane au fost interogate, joi, în Timiș, unde a fost mutat dosarul, deoarece la ITM Timiş există un expert pe probleme feroviare.

În 8 aprilie, între localitățile hunedorene Bănița și Merișor, 14 din cele 16 vagoane ale unui tren de marfă, inclusiv locomotiva, au deraiat. În urma accidentului feroviar, mecanicul și ajutorul de mecanic și-au pierdut viața. Anterior deraierii, mecanicul a anunțat că trenul a rămas fără frâne.

În urma analizelor toxicologice a rezultat faptul că cei doi bărbați consumaseră băuturi alcoolice.

Accidentul feroviar de la începutul lunii aprilie, soldat cu moartea celor doi mecanici, este investigat de procurori, polițiști, de AGIFER și de inspectorii de muncă.



12