Navele sosite în Portul Constanţa, controlate doar din punct de vedere tehnic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Din cauza legislaţiei deficitare

Navele sosite în Portul Constanţa, controlate doar din punct de vedere tehnic

Social 19 Iulie 2008 / 00:00 664 accesări

De fiecare dată cînd o navă soseşte într-un port, ea este supusă unui control efectuat atît de către inspectorii de Port State Control (PSC), care aparţin autorităţii navale din respectiva ţară, cît şi de către inspectorii Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF), acolo unde aceştia există. Dacă din punct de vedere tehnic controlul asupra navelor care acostează în porturile româneşti este foarte strict, nu acelaşi lucru se poate spune despre condiţiile de viaţă oferite marinarilor de la bordul acestora. În ultimii ani, legislaţia română din domeniu a suferit o serie de modificări în încercarea de a ajunge la nivelul celei din UE. Din păcate, încă nu este suficient. „Controlul tehnic la nave este realizat foarte strict de către inspectorii PSC însă - pentru că legislaţia nu prevede - ei nu pot verifica şi condiţiile de muncă şi viaţă oferite navigatorilor de la bordul vaselor. Mulţumită muncii acestor inspectori, în ultimii ani, în Portul Constanţa, nu au mai venit nave aflate pe punctul de a se scufunda”, a declarat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) şi reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu. Din acest motiv, rolul de a controla dacă există contracte de muncă, dacă orele de lucru sînt respectate, dacă navigatorii au condiţii decente de cazare şi masă şi dacă sînt asiguraţi în caz de accident de muncă, dispariţie sau deces, aparţine inspectorilor ITF. Reprezentanţii SLN speră ca acest lucru să se schimbe după ratificarea convenţiei maritime „Geneva 2006” care prevede ca, pe viitor, controlul efectuat în porturi de autorităţile naţionale să vizeze şi calitatea vieţii la bordul navelor.



12