Noua lege a notarilor publici prevede înfiinţarea a patru registre

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Noua lege a notarilor publici prevede înfiinţarea a patru registre

Economie 05 Aprilie 2007 / 00:00 1118 accesări

Modificarea legii notarilor publici prevede înfiinţarea a patru registre, respectiv cel de evidenţă a succesiunilor, a testamentelor autentice, a opţiunilor succesorale şi cel al revocărilor procurilor, arată un comunicat remis, ieri, de Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR). Aceste registre se vor ţine atît în formă materială, cît şi în format electronic. "Acest sistem de registre electronice este o premieră în România, dar un lucru obişnuit în multe notariate din ţările membre ale UE, organizate în Consiliul Notariatelor din UE (CNUE), la care notariatul român a aderat la 1 ianuarie 2007", se arată în comunicatul Notarilor Publici. În Registrul Naţional de Evidenţă a Succesiunilor (RNSE) se înregistrează cauzele succesorale referitoare la cetăţenii străini sau apatrizi, cu ultimul domiciliu în străinătate, de pe urma cărora au rămas bunuri imobile în România, iar în Registrul Naţional de Evidenţă a Testamentelor autentice (RNTA) se înregistrează toate dispoziţiile testamentare şi revocarea lor.

Cele de-al treilea registru care trebuie înfiinţat este cel Naţional de Evidenţă a Opţiunilor Succesorale (RNOS) în care se înregistrează toate actele notariale referitoare la acceptarea pură şi simplă, acceptarea sub beneficiu de inventar şi renunţarea la succesiune. Ultimul, Registrul Naţional de Evidenţă a Revocărilor Procurilor (RNPR) înregistrează toate actele de revocare expresă a procurilor date în scopul încheierii de acte şi îndeplinirii de proceduri notariale.UNNPR apreciază că utilitatea publică a acestor registre este de necontestat, iar prin înfiinţarea acestor registre, actele notariale vor prezenta un grad mai mare de siguranţă juridică, iar beneficiarii acestora, persoane fizice şi juridice, mai apăraţi în drepturile lor. "Implementarea unui astfel de sistem de evidenţă a constituit nu numai o necesitate, ci şi o cerinţă a CNUE în procesul de reformă post-aderare. Costurile creării, implementării şi funcţionării acestui sistem vor fi suportate exclusiv de UNNPR", se mai arată în comunicatul Notarilor Publici.

Taguri articol


12