Noul sistem de apelare Romtelecom face inutilizabile POS-urile unor bănci

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Noul sistem de apelare Romtelecom face inutilizabile POS-urile unor bănci

Economie 19 August 2008 / 00:00 2571 accesări

O parte dintre aparatele pentru plata cu cardul la comercianţi (POS) ale unor bănci, printre care BCR, Banca Transilvania (BT) şi Bancpost, au avut probleme de funcţionare din cauza schimbării sistemului naţional de apelare în reţelele de telefonie fixă, au confirmat băncile. În momentul în care se efectuează o tranzacţie prin POS, acesta se conectează la sistemul informatic al unei bănci printr-o operaţiune asemănătoare unei apel telefonic. Astfel, unele POS-uri ale băncilor care folosesc reţeaua Romtelecom nu au putut fi folosite pentru tranzacţii, din cauză că numerele de telefon corespondente nu conţineau şi prefixul de judeţ. BCR avea, la sfîrşitul săptămînii trecute, 483 de POS-uri active care nu funcţionau din cauza schimbării sistemului de numerotaţie în reţeaua Romtelecom. Numărul POS-urilor nefuncţionale reprezenta 3,45% din reţeaua băncii, care a ajuns, în prezent, la peste 14.000 de astfel de terminale. Reprezentanţii BT susţin că au întîmpinat aceleaşi dificultăţi, însă problema a fost rezolvată recent. \"Schimbarea numerotaţiei electronice a avut influenţe şi asupra POS-urilor BT, însă problema a fost soluţionată. Echipa Băncii s-a deplasat la clienţi, pentru setarea respectivelor terminale, aşa încît numerele de telefon să conţină şi prefixul de judeţ\", au confirmat reprezentanţii băncii. În cazul POS-urilor Bancpost, comerciantul poate modifica singur setările POS-ului, fiind îndrumat telefonic de un angajat al băncii. Reprezentanţii Romtelecom susţin că au informat băncile, încă din februarie - martie, în legătură cu modificările necesare şi că, în cazul în care există încă probleme legate de unele POS-uri, acestea trebuie rezolvate la nivelul fiecărei bănci. De asemenea, comerciantul care deţine un POS înregistrat după vechea numerotaţie poate contacta banca, iar schimbarea poate fi realizată în foarte scurt timp, terminalul fiind conectat la noul sistem şi redevenind funcţional. Modificarea planului de numerotaţie este o cerinţă UE, adoptată în România prin decizia Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI). Numerele de telefonie fixă funcţionează, de la 1 august 2008, numai cu prefix, iar pînă la 30 septembrie, cînd se va încheia Planul naţional de numerotaţie, toate numerele de telefon vor fi formate din 10 cifre, potrivit ANRCTI. De la 1 octombrie, la apelarea unui număr în vechiul format, utilizatorii vor fi anunţaţi că numărul nu există.

Taguri articol


12