Piaţa românească, invadată de peste 500.000 de produse de marcă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După 2007

Piaţa românească, invadată de peste 500.000 de produse de marcă

Politică 23 Mai 2006 / 00:00 1341 accesări

Aderarea României la Uniunea Europeană va fi constitui un şoc pentru firmele româneşti. În primul rînd, piaţa românească se va confrunta cu o invazie de mărci comunitare şi o concurenţă accerbă pentru desfacerea produselor. Peste 500.000 de mărci europene vor sufoca cele 45.000 care sînt înregistrate, în prezent, la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) Bucureşti. Responsabilul Centrelor Regionale ale Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci, Florin Popa, a declarat că România va fi confruntată din acest punct de vedere de o concurenţă extrem de serioasă şi puternică. El a mai spus că din cele 45.000 de mărci înregistrate în ţara noastră la OSIM multe aparţin unor firme străine. Pentru a putea derula afaceri în spaţiul comunitar mărcile trebuie înregistrate la OHIN, respectiv, Oficiul de Armonizare în Piaţa Comună pentru că, în momentul în care România va adera la UE cele 500.000 de mărci îşi vor extinde valabilitatea şi asupra teritoriului României.

Oficialul OSIM a mai spus că piaţa europeană se adresează celor peste 370 de milioane de cetăţeni care, din punct de vedere statistic, atît cei din zona occidentală şi chiar şi est europenii sînt oameni educaţi. România se va confrunta astfel cu pretenţiile unor persoane cu gustul educat care vor fi atrase de acele mărci care ies pe piaţă numai cu produse de calitate. "Nu doresc să sperii pe nimeni, însă producătorii români care nu au înţeles ce implică statutul de ţară comunitară, vor avea de suferit. Important este ca mărcile româneşti care includ cuvinte româneşti şi simboluri româneşti, nu guvernamentale sau statale, ci simboluri dragi nouă, românilor, acestea pot fi impuse ulterior aderării, în piaţa unită, în piaţa europeană care este extrem de sofisticată şi pretenţioasă", a mai spus Florin Popa. Aceasta înseamnă că unele mărci româneşti, care seamănă sau au fost inspirate din cele existente în Occident, vor dispărea de pe piaţă. Pentru că România a făcut solicitarea de a intra în Uniunea Europeană este obligată să respecte condiţiile impuse.

În timp ce mărcile comunitare se extind asupra teritoriului României, mărcile româneşti nu se pot extinde asupra teritoriului comunităţii decît printr-o cerere care se va depune la OHIM, organism care are sediul la Alicante, Spania. În cazul în care aceasta va fi respinsă, producătorul român va rămîne doar cu marca naţională şi nu îşi va putea desface produsele pe pieţele europene decît dacă în ţările care acceptă produsul va obţine mărci naţionale pentru comercializarea pe teritoriul statului respectiv. "Sistemul comunitar şi cel naţional pot coexista încă o perioadă destul de lungă, cel puţin cîţiva ani dacă producătrorii români nu obţin avizul pentru a-şi desface mărfurile pe pieţele occidentale. Este adevărat că şi sumele pentru înregistrarea mărcilor sînt mai mari, însă o firmă serioasă îşi poate permite acestă investiţie care îi deschide practic o piaţă extrem de mare cu condiţia ca produsele să fie la cele mai înalte standarde de calitate", a mai spus Florin Popa. Prin obţinerea unei mărci comunitare solicitantul român are două posibilităţi: să-şi menţină şi marca naţională şi marca comunitară sau să renunţe la marca naţională pentru că efectele mărcii comunitare sînt extinse asupra României.

Taguri articol


12