Plafonarea RCA - pentru unii UE, pentru alții (n)UE

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Noi proteste?

Plafonarea RCA - pentru unii UE, pentru alții (n)UE

Economie 16 Martie 2017 / 16:51 537 accesări

Albin Biro (ASF): „La fotbal și asigurări se pricepe toată lumea, doar că în fotbal se mai respectă și regulile“

Albin Biro (ASF): „La fotbal și asigurări se pricepe toată lumea, doar că în fotbal se mai respectă și regulile“

Asigurătorii spun că plafonarea tarifelor RCA e anti-UE; transportatorii spun fix contrariul. Ăsta-i semn că urmează proteste, nu?

Asigurătorii spun că plafonarea tarifelor RCA e anti-UE; transportatorii spun fix contrariul. Ăsta-i semn că urmează proteste, nu?

Cei de la ASF se exprimă, în plin circ al expirării plafonării tarifelor RCA și după mai multe acuze din partea service-urilor și clienților, potrivit cărora prețurile exagerate ale polițelor auto obligatorii ascund, de fapt și de drept, cotizația/subvenția pentru arbitrul pieței de profil. Iată ce-a declarat joi Albin Biro, membru în consiliul ASF - „Atât noi, cât și brokerii trebuie să stăm pe aceeași parte și să avem în vedere interesele asiguraților, conform legii și directivelor europene. România face parte din Uniunea Europeană și trebuie să respecte reguli, cum sunt cele 24 incluse în Insurance Core Principals (ICP). Fotbalul și asigurările sunt domenii la care se pricepe toată lumea. Doar că în fotbal se respectă reguli (chiar dacă ele se schimbă în timp). Pentru accelerarea jocului, spre exemplu, portarul nu mai poate prinde mingea primită de la un coechipier. Ce ar fi acum dacă ne-am apuca să facem noi reguli în România, fără să ținem cont de ceea ce se întâmplă în exterior?“. Potrivit spuselor lui Biro, liberalizarea tarifelor RCA reprezenta o condiție de aderare la Uniunea Europeană (și s-a respectat până în 2016, când s-a hotărât contrariul) - „Transportatorii au propus să acopere daunele rezultate din accidentele rutiere printr-un fond mutual și au promis 5% în plus pentru asigurători, asta ca să fie circul complet“. Reamintim că transportatorii (UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM și ARTRI) au amenințat cu noi proteste, fiind ferm convinși că asigurătorii vor reveni rapid la vechile practici, imediat ce nu vor mai fi constrânși să vândă RCA ieftin. Ei au cerut Guvernului să intervină și să prelungească cel puțin până la 31 decembrie perioada de îngheț al prețurilor poliței obligatorii. De notat că piața RCA a crescut și în trimestrul IV din 2016, în ciuda plafonării. Per total, anul trecut, firmele au vândut asigurări de răspundere civilă auto în valoare de 4,03 miliarde lei, cu 30% mai mult decât în 2015. Pe de altă parte, plafonarea și modificările claselor bonus/malus i-au „accidentat“ rău pe unii șoferi normali (adică nu de TIR și alte vehicule de marfă/utilitare), care s-au trezit cu polițe mai scumpe decât înainte sau foarte apropiate ca preț de cele oferite clienților riscanți, obișnuiți să lovească mașina o dată pe lună. Ce urmează? ASF a anunțat că a elaborat deja un pachet de acțiuni întru stabilizarea pieței RCA, după momentul 19 mai. Printre cele mai importante măsuri se numără stabilirea tarifelor de referință ale polițelor și introducerea în legislație a conceptului de „client cu risc ridicat“.

Taguri articol


12