Privatizarea CFR rămâne în aer

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
CSAT - convocat de formă

Privatizarea CFR rămâne în aer

Eveniment 03 August 2013 / 00:00 461 accesări

JOCURI DE PUTERE. Bună ziua, ura şi la gară. Membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) s-au întâlnit degeaba vineri în şedinţă, deoarece nu au luat nicio decizie legată de privatizarea CFR Marfă, cu toate că premierul Victor Ponta solicitase încă de acum două săptămâni un aviz al CSAT pentru ca procesul privatizării să poată fi dus până la capăt. După şedinţă, Administraţia Prezidenţială a trimis un comunicat în care spune că în şedinţa CSAT nu s-a luat nicio decizie în privinţa CFR Marfă deoarece strategia de privatizare a companiei ar fi fost avizată de către Consiliu prin hotărârea din 5 februarie. De asemenea, Preşedinţia mai menţionează că şedinţa s-a desfăşurat în lipsa premierului Victor Ponta, acesta fiind înlocuit de vicepremierul Gabriel Oprea. Imediat, „trepăduşii şefului statului” au sărit în sus, spunând că eşecul şedinţei de vineri este cauzat tocmai de absenţa premierului. Printre cei care au criticat lipsa şefului Guvernului se numără vicepreşedintele PDL Raluca Turcan, care a spus că „Victor Ponta şi Liviu Dragnea au plecat în acelaşi timp în concediu, lăsându-l pe Gabriel Oprea să finalizeze problema CFR Marfă“. „Ponta se pricepe să fugă de răspundere”, a spus Turcan. Însă ceea ce nu a spus Turcan este că Băsescu a anunţat convocarea CSAT exact în ziua în care premierul Victor Ponta a plecat în vacanţă, gândindu-se că, probabil, nu ar fi rău să strice concediul premierului şi să spună: „Vedeţi?! Eu am vrut să fac bine, dar premierul e omul rău şi nu vrea să facă treabă”. Şi, astfel, prin această şmecherie a fost generat un nou episod din războiul celor două Palate, în urma căruia Guvernul trebuie să cadă „de fazan” în ochii românilor şi occidentalilor.

DISPUTĂ. GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat, în 20 iunie, câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu. Ulterior, Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Însă, de aici, lucrurile au luat-o razna, deoarece între premierul Ponta şi preşedintele Băsescu s-a iscat o dispută de la distanţă privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, în timp ce primul-ministru solicita avizul CSAT. Potrivit Executivului, neformularea unei poziţii a CSAT în cazul contractului cu CFR Marfă va duce, prin blocarea privatizării, la instituirea unui management privat şi restructurarea companiei.



12