Programele şcolare nu oferă modele de succes pentru fete

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Programele şcolare nu oferă modele de succes pentru fete

Social 11 Aprilie 2007 / 00:00 764 accesări

Numărul fetelor înscrise la liceu este mai mare cu 4,1% decît cel al băieţilor, iar această tendinţă se observă şi în cazul educaţiei academice (cu 7,9%). Această situaţie legată de participarea la educaţie trece însă printr-o serie de situaţii inegale, cum ar fi o importantă segregare de gen, legată de specializările în învăţămîntul profesional (informaţiile despre carieră şi activităţile de consiliere încurajează stereotipurile de gen). Socializarea de gen a copiilor de vîrste mici, ca o componentă integrată a dezvoltării timpurii a copiilor, este inexistentă. În tot sistemul de educaţie se constată o foarte mare lipsă de informare privind aspectele de gen (învăţători şi profesori, directori de şcoli, autorităţi deconcentrate ale sistemului de educaţie, autorităţi din sistemul de educaţie la nivel central). „Programele şcolare promovează perspectiva masculină şi nu oferă sau oferă foarte puţine modele de succes pentru fete, iar curriculum-ul aplicat induce în mod sistematic inegalităţi majore de gen”, afirmă specialiştii UNICEF. În cazul copiilor romi, participarea lor per total la educaţie este limitată dramatic (aproape 40% din copiii romi nu sînt cuprinşi în învăţămîntul obligatoriu), iar între copiii romi există o diferenţă de gen estimată la 5% în favoarea băieţilor.

La nivel naţional nu există date specializate pe criteriul de gen relativ la performanţele şcolare. În acest sens, cu sprijinul UNICEF, a început să fie implementat un sistem de monitorizare segregat pe criteriul de gen privind participarea la educaţie. De asemenea, tot cu sprijinul UNICEF a fost realizată o cercetare pe tema inegalităţilor de gen şi se intenţionează ajustarea curriculum-ului naţional pornind de la recomandările făcute pe baza acestei cercetări.



Ştiri recomandate

12