Schimbări majore la RATC! Flotă nouă, alte tipuri de bilete, trasee regândite

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Până în toamnă

Schimbări majore la RATC! Flotă nouă, alte tipuri de bilete, trasee regândite

Administrație 31 Iulie 2017 / 18:36 12511 accesări

Așa ar putea arăta noile autobuze

Așa ar putea arăta noile autobuze

Acțiunile de reorganizare ale Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța prind contur. Licitația pentru achiziționarea noilor autobuze care vor fi scoase pe traseu a fost lansată de curând, ceea ce înseamnă că există toate șansele ca, în toamnă, să fie achiziționate primele autovehicule. În același timp, a fost adoptat un nou tip de legitimație de transport, un bilet în valoare de 2 lei, valabil o oră, pe toate liniile. Totodată, traseele vor fi regândite.

După îndelungi discuții și planuri, acțiunile de reorganizare ale Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța prind contur. În cadrul ședinței Consiliului Local Municipal Constanța de luni, 31 iulie, aleșii au votat mai multe proiecte de hotărâre privitoare la noile politici ale Regiei, ocazie cu care primarul Decebal Făgădău a făcut un anunț important. El a declarat că licitația pentru achiziționarea noilor autobuze care vor fi scoase pe traseu a fost lansată de curând, ceea ce înseamnă că există toate șansele ca, în toamnă, să fie achiziționate primele autovehicule. „Procedura este în plină desfășurare, iar dacă nu vor exista contestații sau alte probleme, primele autobuze vor intra în flotă în octombrie. În total, trebuie achiziționate 100 de vehicule. Treptat, vom rezolva și problema siguranței transportului în comun. Dacă, în ultima vreme, polițiștii locali au efectuat numeroase controale în autobuze pentru identificarea și sancționarea călătorilor frauduloși, noile mijloace de transport în comun vor fi prevăzute cu camere de supraveghere, ceea ce va ușura lucrurile”, a declarat Făgădău.

FLOTA ACTUALĂ, VECHE DE 15 ANI La rândul său, directorul RATC, Bogdan Niță, a declarat, pentru „Telegraf”, că s-au făcut demersuri pentru achiziționarea unor autobuze Euro 6, climatizate și adaptate pentru persoanele cu dizabilități. „Actuala flotă RATC cuprinde circa 180 de autovehicule, dintre care mai mult de 130 sunt scoase pe traseu. Problema este că mașinile cu care lucrăm acum sunt vechi de peste 15 ani și sunt depășite din punct de vedere tehnic”, a declarat Niță.

PLANURI MĂREȚE Amintim că, Primăria Constanța a contractat un împrumut de 100 de milioane de lei, de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Banii vor fi folosiți pentru reorganizarea Regiei într-o companie de transport, ceea ce include și reînnoirea flotei. Totodată, există în plan reorganizarea liniilor de transport în comun, astfel încât să existe trasee care să treacă prin noile zone rezidențiale ale Constanței (Tomis Plus, Boreal, Compozitori etc.). Toate modificările ar trebui să intre în vigoare până la sfârșitul acestui an.

Un nou tip de bilet pe mijloacele de transport ale RATC

Tot ca parte a schimbării macazului în RATC, consilierii locali au aprobat introducerea unui nou tip de bilet pentru circulația cu mijloacele de transport în comun. Este vorba despre o legitimație de călătorie valabilă timp de 60 de minute, pe toate liniile. Potrivit primarului Decebal Făgădău, acest bilet va costa 2 lei și le va permite oamenilor să ajungă aproape oriunde, utilizând mai multe linii. Oricât de bună ar fi această nouă măsură, poate că ar fi și mai bine să preluăm modelul marilor centre turistice din lume, care au implementat ceea ce se numește „City Pass”. Este vorba despre un permis care le oferă posibilitatea atât localnicilor cât și turiștilor să circule cu orice mijloc de transport disponibil în orașul respectiv. O asemenea măsură ar putea fi pusă în practică la București. Mai exact, se lucrează la implementarea unui tip de abonament ce va fi valabil pe toate liniile de transport în comun, dar și pe liniile de metrou sau pe cursele interne feroviare. Un sistem integrat de transport în comun ar putea exista și la noi, dar... mai e mult până departe.



12