Schimbări majore la RATC! Flotă nouă, alte tipuri de bilete, trasee regândite

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Până în toamnă Schimbări majore la RATC! Flotă nouă, alte tipuri de bilete, trasee regândite
Administrație 31 Iulie 2017 / 18:36 11379 accesări 14 comentarii

Așa ar putea arăta noile autobuze

Așa ar putea arăta noile autobuze

Acțiunile de reorganizare ale Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța prind contur. Licitația pentru achiziționarea noilor autobuze care vor fi scoase pe traseu a fost lansată de curând, ceea ce înseamnă că există toate șansele ca, în toamnă, să fie achiziționate primele autovehicule. În același timp, a fost adoptat un nou tip de legitimație de transport, un bilet în valoare de 2 lei, valabil o oră, pe toate liniile. Totodată, traseele vor fi regândite.

După îndelungi discuții și planuri, acțiunile de reorganizare ale Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța prind contur. În cadrul ședinței Consiliului Local Municipal Constanța de luni, 31 iulie, aleșii au votat mai multe proiecte de hotărâre privitoare la noile politici ale Regiei, ocazie cu care primarul Decebal Făgădău a făcut un anunț important. El a declarat că licitația pentru achiziționarea noilor autobuze care vor fi scoase pe traseu a fost lansată de curând, ceea ce înseamnă că există toate șansele ca, în toamnă, să fie achiziționate primele autovehicule. „Procedura este în plină desfășurare, iar dacă nu vor exista contestații sau alte probleme, primele autobuze vor intra în flotă în octombrie. În total, trebuie achiziționate 100 de vehicule. Treptat, vom rezolva și problema siguranței transportului în comun. Dacă, în ultima vreme, polițiștii locali au efectuat numeroase controale în autobuze pentru identificarea și sancționarea călătorilor frauduloși, noile mijloace de transport în comun vor fi prevăzute cu camere de supraveghere, ceea ce va ușura lucrurile”, a declarat Făgădău.

FLOTA ACTUALĂ, VECHE DE 15 ANI La rândul său, directorul RATC, Bogdan Niță, a declarat, pentru „Telegraf”, că s-au făcut demersuri pentru achiziționarea unor autobuze Euro 6, climatizate și adaptate pentru persoanele cu dizabilități. „Actuala flotă RATC cuprinde circa 180 de autovehicule, dintre care mai mult de 130 sunt scoase pe traseu. Problema este că mașinile cu care lucrăm acum sunt vechi de peste 15 ani și sunt depășite din punct de vedere tehnic”, a declarat Niță.

PLANURI MĂREȚE Amintim că, Primăria Constanța a contractat un împrumut de 100 de milioane de lei, de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Banii vor fi folosiți pentru reorganizarea Regiei într-o companie de transport, ceea ce include și reînnoirea flotei. Totodată, există în plan reorganizarea liniilor de transport în comun, astfel încât să existe trasee care să treacă prin noile zone rezidențiale ale Constanței (Tomis Plus, Boreal, Compozitori etc.). Toate modificările ar trebui să intre în vigoare până la sfârșitul acestui an.

Un nou tip de bilet pe mijloacele de transport ale RATC

Tot ca parte a schimbării macazului în RATC, consilierii locali au aprobat introducerea unui nou tip de bilet pentru circulația cu mijloacele de transport în comun. Este vorba despre o legitimație de călătorie valabilă timp de 60 de minute, pe toate liniile. Potrivit primarului Decebal Făgădău, acest bilet va costa 2 lei și le va permite oamenilor să ajungă aproape oriunde, utilizând mai multe linii. Oricât de bună ar fi această nouă măsură, poate că ar fi și mai bine să preluăm modelul marilor centre turistice din lume, care au implementat ceea ce se numește „City Pass”. Este vorba despre un permis care le oferă posibilitatea atât localnicilor cât și turiștilor să circule cu orice mijloc de transport disponibil în orașul respectiv. O asemenea măsură ar putea fi pusă în practică la București. Mai exact, se lucrează la implementarea unui tip de abonament ce va fi valabil pe toate liniile de transport în comun, dar și pe liniile de metrou sau pe cursele interne feroviare. Un sistem integrat de transport în comun ar putea exista și la noi, dar... mai e mult până departe.

Taguri articol
loading...

14 comentarii

Dan 19:28:20 / 31 Iulie 2017
Readuceti troleibuze in traseele RATC

Mai bine domnule primar bagati troleibuze in locul autobuzelor liniile gen 2-43, 5-40, 44, 48,49,51,101, 102,100 .Orasul Constanta trebuie sa adopte masuri de protectia a mediului, promovati o politica a protectie a mediului.

Dac 21:16:27 / 31 Iulie 2017
Român

Introduceți, madibus în zona km 4-5, pe strada Liliacului și în alte zone asemenea acesteia pentru că se impune așa ceva, suntem vitregiți de transport în comun lejer și corespunzător unui oraș, parcă trăim în AFRICA și nu în România secolului al XXI - lea, această zonă este traversează de microbuze cu scaune de copii, înghesuială și cu nervii întinși la maximum, unii șoferi obraznici, needucați, cărora expresia " manivelă " este prea elegantă , fără bun simț și respect în ei din lipsa celor șapte ani de acasă, că banii nu le vin așa oricum, ci de la clienții pe care îi desconsideră și le vorbesc precum : mitocanii, mojicii și mârlanii !

Teo 23:43:13 / 31 Iulie 2017
Linie ratc

De ce nu se reintroduce linia directa gara-delfinariu-pescarie -mamaia?macar pe timpul verii sa existe.Autobuzele supraetajate circula foarte rar.

Radu 06:30:43 / 01 August 2017
R.A.T.C.

In prezent RATC traieste din subventiile de la primarie. Nu se vrea si nu poate sa devina rentabila. Reluarea traseelor pentru tot sudul litoralului si Ovidiu-Lumina-Navodari ar putea duce RATC pe linia de plutire dar sigur ca vor fi dezavantajate actualele firme de partid care transporta oamenii ca pe sacii de cartofi. In acest fel s-ar degreva si bugetul primariei de nenumarate subventii acordate multor categorii de persoane si nu se va mai ajunge in situatia cand circula gratuit peste 50% din populatie. Probabil s-a ajuns dupa 27 ani sa se circule gratuit asa cum prevedeau documente mincinoase comuniste prin anii 50-60

Radu II 07:08:40 / 01 August 2017
RATC

Trebuie contract cu primăria...... Regulamentul 1370 să fie respectat......și....succes noii conduceri....că aia veche știe tot orașul ce a făcut.... Un

Emanuel 07:54:45 / 01 August 2017
Pentru Teo

Exista traseul 5 care executa traseul asta, il luati din statia parc de la gara, trece pe bulevardul mamaia apoi pana la pescarie u de este cap de linie

LULACHE 08:24:16 / 01 August 2017
Inel I și Inel II

O linie care sa plece de la Complexul Soveja (cap linie 44) sa preia călătorii din cartierele Inel I și Inel II și sa facă legătură cu Gară CFR, trecând eventual pe la Casa de Cultura !

Pt el ntitaaa 08:31:45 / 01 August 2017
Știe el Nita....

Ce salarii de mizerie au angajați ratc ?.Ii spun eu. Salariile din cadrul regiei sânt sub salariul minim pe economie (salariu net) Ale șefilor sânt duble..Și vrem siguranță în transport când la nivel de ramură (transport local) salariu mediu e de 2400 Ron net. In cadrul regiei ratc salariu de încadrare este (la 80%din MUNCITORI) DE1600 Ron .După ce se plătesc toate dările către stat acel MUNCITOR care este privit că un sclav de către maiștri și ingineri rămâne cu 1200 net.E mult DL director ?

Mihai 09:48:21 / 01 August 2017
Pentru Dan

Troleibuzele nu sunt chiar asa de ecologice, si in general au nevoie de mai mult carosabil decat autobuzele din cauza restrictiilor de natura logistica. Daca o masina parcata/avariata se afla pe banda troleibuzului, iar depasirea acesteia nu este posibila deoarece liniile de tensiune sunt la o distanta prea mare atunci troleibujul va sta pe loc, blocand circulatia. De asemenea, in cazul unei pene de current, unor fenomene meteorologice grave, troleibuzele nu pot circula si vor trebuii inlocuite cu autobuze.

Mihai 09:54:22 / 01 August 2017
Transport ecologic?

Toata lumea vorbeste de transport ecologic de parca troleibuzele/tramvaiele nu ar polua. Scapa din vedere ca toate aceste mijloace de transport electrice au nevoie de o logistica complexa, care bineinteles pe langa pretul mare de implementare are si o mentenanta pe masura. Toata lumea viseaza transpoert ca in vestul europei - pai bine - dar sa acceptati si pretul biletului ca in vestul europei? Ca doar nu credeti ca toate autobuzele/troleibuzele/tramvaiele sunt mai ieftine in Romania...

teo 11:49:53 / 01 August 2017
linie mamaia

Stim de linia 5 40.dar ca sa ajungem in mijlocul statiunii mamaia dureaza mult pana vine supraetajatul.macar o linie de legatura pescarie mamaia sa existe

Vatmanul constantean 12:57:05 / 02 August 2017
autobuze

Daca vor cumpara tot MAZ-uri nu vor rezolva nimic. Cat despre tramvaie si troleibuze, subiectul a fost inchis pe vecie in octombrie 2008 respectiv decembrie 2010

mazare 16:16:17 / 03 August 2017
Pentru Mihai

esti prost de puti! intreaba-o pe ma-ta cum era pe vremea cand circulau troleibuze in cta si ai sa afli singur daca era bine sau nu!

Desconsiderații 16:11:25 / 05 August 2017
Din cauza furăciunilor din politica românească !

Dacă nu se introduc trasee care să unească punctele cardinale ale Constanței, nu se rezolvă nimic, pentru ca să ajungi dintr-o parte a orașului în celelalte părți ale Constanței, pierzi timpul umblând dintr-un autobuz într-altul și aștepți în stații de-ți vine rau, este o adevărată aventură ca să pleci de acasă și până ajungi acasă, îți trebuie o zi întreagă și nu ești sigur că rezolvi în ziua respectivă, ce ai de rezolvat, că mai trebuie să faci deplasări, că-i în funcție de toanele funcționarilor pe unde ajungi , cozile la care trebuie să stai și programul birourilor pe unde ajungi ! Nimic și nicăieri, nu vine în sprijinul oamenilor, parcă toate sunt făcute împotriva cetățenilor ?! Să fie introduse trasee noi și să pătrundă autobuze, minibuse și madibuse în cartierele vitregite până acum de așa ceva, de transport lejer și nu înghesuiți în microbuzele vechi de când " hengherul ! , adevărate " bombe pe patru roți ! "

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.2868 secunde