"Sorelle", teatru experimental în premieră în România

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

"Sorelle", teatru experimental în premieră în România

Cultură 15 Septembrie 2006 / 00:00 1058 accesări

Spectatorii constănţeni amatori de teatru de calitate au ocazia astăzi, cu începere de la ora 19.30, să urmărească, gratuit, spectacolul-experimental “Sorelle”. În cadrul unei conferinţe de presă susţinută, ieri, la Teatrul Naţional Constanţa, de directorul instituţiei teatrale, Beatrice Rancea, directorul executiv al SEAS, Tomas Bonstad, compozitorul Rikard Borggard şi directorul Teatrului “Gigotin”, regizorul Kia Berglund, au prezentat subiectul operei teatrale şi viitoarele proiecte de colaborare între Intercult Stockholm şi Naţionalul constănţean.

În perioada 13 - 17 septembrie are loc, la Constanţa, o reuniune internaţională prilejuită de lansarea platformei interculturale Balck/North SEAS (2006 - 2008), o iniţiativă a Intercult Stockholm. SEAS este un proiect cultural complex, demarat în urmă cu mai mulţi ani de către artişti, organizaţii artistice şi ONG-uri din jurl Mării Baltice. Programul SEAS a devenit o platformă de schimb cultural, incluzînd seminarii, călătorii de documentare, coproducţii şi evenimente artistice pe întreg teritoriul Europei, mai ales în oraşele port. Astfel, în premieră în România, publicul va avea ocazia să urmărească opera electro-acustică “Sorelle”, o piesă de teatru experimental. La baza subiectului stă o legendă culeasă din Muntenegru, în care trei surori aşteaptă acelaşi bărbat, marinar, care, bineînţeles, nu se mai întoarce. Cele trei surori se izolează în casă şi îl aşteaptă pe bărbatul visurilor, care nu mai vine. “Pentru mine, povestea este destul de bizară. Senzaţia de claustrofobie şi de izolaţie a celor trei surori este specială, iar de la această legendă s-a creat scenariul”, a explicat compozitorul Rikard Borggard.

La rîndul său, regizorul Kia Berglund a declarat că, de fapt, se pune accentul pe problema supravieţuirii şi în niciun caz pe dorinţa de trăi a personajelor. Inedit este faptul că muzica a fost creată pentru instrumente clasice, însă adaptată pentru muzică acustică. La fel de originală este şi distribuţia operei teatrale, din care fac parte trei artiste, o cîntăreaţă pop, o violonistă şi o actriţă. “Este o combinaţie interesantă, mai ales că se lucrează cu oameni de aceeaşi specialitate, dar din domenii diferite. Este un spectacol experimental inedit, în care se pune accentul pe forţa vizuală”, a specificat Kia Berglund.

Taguri articol


12