Şoseaua de coastă ar trebui să străbată... cartierele de locuinţe?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În opinia ministrului care a îngropat turismul de litoral, Sulfina Barbu

Şoseaua de coastă ar trebui să străbată... cartierele de locuinţe?!

Eveniment 04 Septembrie 2006 / 00:00 1532 accesări

Miniştrii Integrării şi Mediului, Anca Boagiu şi respectiv Sulfina Barbu, au căzut la înţelegere în ce priveşte construirea şoselei de coastă de la Constanţa: „proiectul a fost blocat”. Demarat de administraţia locală constănţeană în urmă cu un an, proiectul a fost blocat ca urmare a refuzului Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor de a acorda un aviz pentru construirea şoselei de coastă, în ciuda faptului că proiectul a fost considerat ca fiind unul dintre cele mai utile proiecte realizate la nivelul regiunii de dezvoltare din sud-estul României şi primise celelalte avize de la instituţiile abilitate. În urma refuzului ministrului Mediului de a acorda acest aviz, Constanţa a pierdut, anul trecut, o finanţare de 11 milioane de euro, din care şapte milioane de euro erau destinate consolidării falezei. Şoseaua de coastă urma să facă legătura între zona peninsulară a Constanţei şi staţiunea Mamaia. Anul acesta, în luna iunie, Ministerul Integrării a introdus proiectul pe lista investiţiilor cu fonduri europene, programate în 2007, însă a fost scos şi de pe această listă, la intervenţia Ministerului Mediului.

Prezente la Şcoala de vară a tinerilor democraţi de la Costineşti, ambele ministrese au confirmat faptul că şoseaua de coastă nu va fi construită la Constanţa cîtă vreme ele vor fi membre ale Guvernului. Dacă Anca Boagiu s-a rezumat să confirme faptul că a retras proiectul după „discuţiile cu reprezentanţii Ministerului Mediului”, Sulfina Barbu a apelat din nou la binecunoscuta sa placă privind nerespectarea legislaţiei costiere, cu omisiunile de rigoare, ca şi pînă acum, dar şi la o „recomandare” pentru autoritatea locală constănţeană: traseul şoselei de coastă ar fi trebuit să fie deviat, astfel încît acesta să nu fie construită la mai puţin de 150 metri de coastă. Mai mult ca sigur, Sulfina nu a vizitat niciodată faleza Constanţei, din moment ce habar nu are că, şi se vede cu ochiul liber, nu e nevoie de niciun studiu în acest sens, la 150 de metri de coastă sînt.... cartiere de locuinţe. Întrebată dacă nu cumva legislaţia naţională de care se tot agaţă nu ar trebui schimbată, avînd în vedere faptul că în alte state europene şoselele de coastă există şi aduc mulţi bani autorităţilor locale prin prisma creşterii interesului turistic faţă de zonele pe care le traversează, ministrul a declarat că occidentalii se gîndesc să desfiinţeze şoselele de coastă (?!?). „Am discutat cu omologii mei din alte state europene şi am aflat că se gîndesc foarte serios să renunţe la aceste şosele de coastă care accelerează procesul de eroziune”, a declarat Sulfina Barbu. O explicaţie convenabilă găsită de ministru, însă este greu de crezut că Guvernele europene vor demola şoselele de coastă, aducînd grave prejudicii industriei turismului din statele pe care le conduc, aşa cum s-a întîmplat pe litoralul românesc în ultimii doi ani, în urma iniţiativelor ministrului Mediului.



12