Superproducţia coregrafică “Peer Gynt“, într-o nouă distribuţie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Sîmbătă seară

Superproducţia coregrafică “Peer Gynt“, într-o nouă distribuţie

Cultură 03 Iunie 2006 / 00:00 1994 accesări

Sala Teatrului Naţional de Operă şi Balet “Oleg Danovski“ va găzdui, sîmbătă seară, începînd cu ora 19.00, punerea în scenă a celei mai noi producţii a Companiei de Balet, “Peer Gynt“, care a avut premiera naţională pe data de 21 mai. După succesul înregistrat cu această primă reprezentaţie, dansatorii constănţeni ies din nou la rampă pentru a prezenta baletul “Peer Gynt“ într-o nouă distribuţie. În regia şi coregrafia lui Georgiy Kovtun din Sankt Petersburg, artist emerit al Rusiei, spectacolul va aduce, de această dată, pe scenă nume mari ale baletului constănţean, deopotrivă solişti experimentaţi şi tineri artişti aflaţi în plină afirmare. Baletomanii îl vor putea urmări în rolul titular pe prim-balerinul Cristian Tarcea, alături de tînăra prim-solistă Irina Ganea, într-unul din principalele roluri feminine, Solveig, şi pe Emilia Meiuşi în rolul Mamei Aase. Noua distribuţie este atractivă şi echilibrată: Eliza Popa (Ingrid, Fiica cerului, a mării, a pămîntului), Călin Hanţiu (Shamanul, Neptun, Împăratul cerului), Oana Dincă, Marilena Croitoru, Adrian Mihaiu (Pas de trois), Mariana Baran, Mircea Crăciun (Diavolii), Marilena Croitoru, Andreea Vanca, Petronela Serea, Oana Dincă (Prietenele), Constantin Dragomir, Cezar Buculei (Muzicanţii). Nu trebuie uitat nici ansambul de balet care îşi aduce şi el o contribuţie majoră în structurarea coregrafică a acestui balet.

Spectacolul are, cu siguranţă, toate ingredientele unei superproducţii coregrafice, de la subiectul metaforico-fantastic adaptat după poemul dramatic al lui Henrik Ibsen, muzica extrem de melodioasă semnată de Edvard Grieg, pînă la multitudinea caracterelor, a partiturilor coregrafice de mare rafinament şi îmbinarea tehnicilor clasică, de caracter sau acrobatică. La toate acestea se adaugă talentul extraordinar al coregrafului-libretist rus şi al dansatorilor de la Constanţa, aceştia, într-un timp record, reuşind să pună bazele unui spectacol de excepţie, care va deveni, în mod cert, una din “piesele de rezistenţă“ din repertoriul Companiei constănţene de balet.



12