"Ţara Surîsului", spectacol jucat cu sala arhiplină la Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

"Ţara Surîsului", spectacol jucat cu sala arhiplină la Constanţa

Cultură 14 Noiembrie 2006 / 00:00 812 accesări

Teatrul Naţional de Operetă "Ion Dacian" din Bucureşti, a prezentat duminică seară, pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet "Oleg Danovski", în cadrul celei de-a XXXII-a ediţii a Festivalului de Operă, Balet şi Simfonic, opereta "Ţara Surîsului". Sala de spectacole a instituţiei teatrale s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru constănţenii melomani, care au venit în număr foarte mare, depăşind capacitatea de locuri, pentru a-i urmări pe marii solişti ai scenei lirice româneşti, Alfredo Pascu, Doina Scripcaru, Gabriela Daha, Bogdan Caragea, Tiberiu Simionescu, Alexandra Savu, Anghel Stoian, Orest Pîslariu, Adriana Mirea, Viorel Ciurdea, Cristina Giurgiu, Janinne Bradler, Cristinel Coman şi Valentino Tiron. Publicul constănţean a avut parte şi de o surpriză, el urmărindu-l pe Bogdan Caragea, cel care semnează regia piesei de teatru "Bună seara, domnule Wilde!", în calitate de interpret. Bucuria reîntîlnirii cu spectatorii de la malul mării a fost destul de mare, Bogdan Caragea declarîndu-se mulţumit de succesul pe care îl are spectacolul montat pe scena Teatrului Naţional Constanţa, precum şi de numărul impresionant de constănţeni care au venit să urmărească opereta "Ţara Surîsului". "Este pentru prima dată cînd mă aflu la Constanţa, în această postură de interpret. E curios să fiu pe scenă şi, mai ales, să-mi dau seama că publicului îi place şi această latură a mea", a declarat Bogdan Caragea.

"Ţara Surîsului" face parte din seria operetelor "portret" construite în jurul unui personaj principal, în aces caz, tenorul. Cu toate acestea, opereta este dominată de o notă gravă, complexitatea temei, amploarea muzicală şi vocală apropiind-o de genul operei. Publicul a fost captat, încă de la început, de povestea de iubire dintre prinţul Su-Chong, ambasador al Ţării Surîsului la Viena şi tînăra aristocrată Liza Lichtenfels. Pentru că provin din lumi diferite şi nu pot înfrînge regulile închistate ale unei mentalităţi milenare, cei doi îndrăgostiţi sînt nevoiţi să se despartă. Succesul piesei a fost asigurat şi de vestimentaţia deosebită, care aduce în centrul atenţiei costumaţii purtate la Viena în secolele trecute, precum şi vestimentaţia tradiţională specifică japonezilor. Decorul, care a sugerat, pe rînd, interiorul unei săli de bal şi curtea palatului prinţului Su-Chong, a fost realizat de scenograful Diana Ioan. Pentru că au petrecut, mai bine de două ore, clipe minunate în compania unor artişti de primă mărime, spectatorii i-au răsplătit pe artiştii Teatrului Naţional de Operetă "Ion Dacian" cu ropote de aplauze.



12