Taxa auto, în funcţie de gradul de poluare al maşinii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Obiectiv al ministrului nominalizat al Mediului, Nicolae Nemirschi:

Taxa auto, în funcţie de gradul de poluare al maşinii

Eveniment 22 Decembrie 2008 / 00:00 1510 accesări

Ministrul nominalizat al Mediului, constănţeanul Nicolae Nemirschi, s-a prezentat, sîmbătă, în faţa comisiilor de specialitate ale Parlamentului pentru a-şi prezenta proiectele în noua sa calitate. Unul dintre acestea vizează diminuarea efectelor inundaţiilor, pe termen mediu, prin corelarea măsurilor privind împăduririle cu cele privind bazinele hidrografice. „Capitolul inundaţii este extrem de sensibil. Cred că lucrurile nu se pot face mai devreme de 20 de ani, dacă vrem ca totul să fie corect şi viabil, pentru că situaţia a degenerat din cauza tăierii nesăbuite a copacilor“, a spus Nemirschi, care a primit aviz favorabil de la comisiile de specialitate reunite la Parlament. Nemirschi a menţionat că „nu mai putem separa pădurea de apă“ şi că banii pentru finanţarea proiectelor împotriva inundaţiilor vor proveni din Programul Operaţional Sectorial Mediu, Axa 5.1 şi bugetul naţional. Nemirschi a adăugat că va mai avea în vedere reducerea birocraţiei în ce priveşte acordarea avizelor de mediu pentru proiectele mari, creşterea turismului în Delta Dunării, dar şi revizuirea legislaţiei privind ariile protejate. Referitor la taxa auto, noul ministru al Mediului consideră că aceasta va trebui nuanţată, urmînd a fi plătită în funcţie de gradul de poluare al maşinii, stabilit după noxele emise, şi nu după vechimea autovehiculului. „E nevoie de un certificat de noxe clar, în care să fie stabilit exact cît se plăteşte în funcţie de cît poluează maşina, nu să conteze dacă aceasta e la prima sau la a cincea înmatriculare“, a spus Nemirschi. El a adăugat că taxa deranjează ca valoare, iar actualul act normativ trebuie să fie revizuit, propunînd chiar crearea unor roviniete care să limiteze accesul în centrul oraşului al maşinilor cu grad mare de poluare. „Actuala lege nu e în regulă şi trebuie revizuită. (...) Cred că vor trebui făcute nişte inele prin care maşinile care poluează foarte mult să fie împiedicate să ajungă în centrul oraşelor. Cei care au astfel de maşini le-ar putea lăsa la periferie, iar de acolo să ia tramvaiul“, a mai spus ministrul nominalizat al Mediului. În cadrul audierilor, Nemirschi a mai afirmat că este nevoie de o dezvoltare armonioasă a economiei în raport cu mediul, deşi, “în prezent, noi, ca cetăţeni, nu avem o cultură în acest sens”. “Cred că mediul va avea, însă, un cuvînt greu de spus în orice investiţie care se va face de acum înainte“, a declarat Nemirschi. Birocraţia este un alt punct din programul noului ministru. Nemirschi a afirmat că este specialist în… chinuitul cu birocraţia. „Am aproape nouă ani de cînd lucrez în administraţia publică şi ştiu ce înseamnă birocraţia în domeniul Mediului. Lucrînd patru ani în Primăria Constanţa ca arhitect-şef, am văzut multă lume chinuindu-se să-şi ia aviz - acord de mediu pentru o mansardă sau pentru alte lucruri de genul ăsta. Deci, pe aceste tipuri de lucrări, se poate face reducerea birocraţiei, nu în cazurile unde efectiv există pericolul de a nu mai ajunge la angajamentele faţă de UE“, a spus Nemirschi. Programul noului ministru nu putea să nu cuprindă şi problema plajelor. Potrivit lui Nemirschi, plajele vor fi exploatate în continuare de terţi, indiferent cine le va administra - Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Administraţia Naţională „Apele Române“ sau administraţia locală. „Din punct de vedere al turismului, nu este benefică exploatarea plajei de către firme care în mare parte nu prea au legătură cu turismul, iar în fapt ele sînt subînchiriate la hotelieri. Deci, din acest punct de vedere, indiferent că vor fi administrate de ANAR în continuare sau de către administraţia locală, ele vor fi exploatate tot de către terţi. Că vor fi hotelieri, că vor fi firme, acelaşi lucru se va întîmpla“, a spus Nemirschi. În opinia sa, diferenţa este dată de modul în care sînt verificate contractele, de calitatea acestora, însă, deocamdată, nu se poate schimba nimic, deoarece contractele existente sînt ferme şi au o anumită perioadă de valabilitate, astfel că „lucrurile nu se pot întîmpla rapid“. „Acum, discuţia este cine le va administra în continuare - Ministerul Mediului sau administraţia locală. Dacă mă întrebaţi personal, tind spre administraţia locală“, a spus Nemirschi.



12