Vin Diesel ţine vie amintirea lui Paul Walker

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Complexitatea frăţiei

Vin Diesel ţine vie amintirea lui Paul Walker

Monden 11 Ianuarie 2014 / 00:00 1012 accesări

În semn de mulţumire pentru cele 60 de milioane de like-uri pe care le-a primit pe Facebook, Vin Diesel a postat un videoclip care arată câteva momente inedite din prietenia care îl lega de Paul Walker, colegul şi partenerul său în seria „Fast & Furious / Iute şi furios”. Înregistrarea este un montaj de 18 minute şi jumătate a diferite clipuri, mai bune sau mai proaste din punct de vedere tehnic, filmate de-a lungul anilor. Montajul include momente din turneele de promovare a filmelor din serie, când se distrează glumind unul pe seama celuilalt la interviuri sau discutând pe tema maşinilor. Filmul este emoţionant, parteneriatul dintre cei doi părând atât de natural şi de amuzant, greu de înlocuit. Există şi un moment cu valoare simbolică, atunci când Paul Walker vorbeşte despre maşina în care a murit James Dean, dar şi imagini de la ultima zi de naştere a actorului, petrecută pe platoul de filmare. Însă sunt şi diferenţe între cei doi: Paul Walker vorbeşte doar despre „Fast & Furious 7”, în timp ce Vin Diesel deja pomeneşte despre părţile 8, 9 şi 10. Filmul se încheie cu un mesaj care a smuls cu siguranţă lacrimi: „Îmi lipseşti...” şi dedicaţia „În onoarea fratelui meu Pablo...”

Vin Diesel, care a precizat că şi-a petrecut vacanţa de iarnă meditând, s-a referit şi la convingerile umanitare ale lui Paul Walker. El este cel care l-a încurajat să viziteze Haiti după cutremur şi l-a ajutat să găsească numele fundaţiei sale, Reach Out WorldWide. Nu este prima dată când actorul şi producătorul american deplânge în mod public pierderea lui Paul Walker. „Sunt momente în care râdeam precum copiii. Am reuşit atât de multe lucruri împreună până în 2013... P.S. Complexitatea frăţiei şi golul dureros... al absenţei sale”, scria, cu ceva timp în urmă, Vin Diesel. Însă el este partenerul pragmatic, care şi-a asumat din nou responsabilitatea de a fi producător. Nu ar fi prima dată când Vin Diesel îşi asumă o parte din cheltuielile francizei, dar şi profit din încasări. Vineri, pe pagina Facebook, Vin Diesel a anunţat că urma să aibă loc o întrevedere între conducerea studioului şi actori. S-a anunţat deja că premiera a fost amânată pentru aprilie 2015, dar distribuţia este condusă în continuare de Vin Diesel şi Paul Walker. Producătorii Neal H. Moritz şi Vin Diesel au decis să nu omoare personajul Brian O’Conner, ci îl “vor retrage”. Admiratorii au răsuflat uşuraţi şi este decizia cea mai corectă, mai ales prin prisma faptului că Paul Walker, aparent, vroia să se retragă după cel de-al şaptelea lungmetraj.

SPECTACOLUL CONTINUĂ Studioul Universal s-a asigurat totuşi că moartea lui Paul Walker nu va opri franciza, care, alături de animaţia “Despicable Me / Sunt un mic ticălos”, i-a adus cele mai mari venituri din istorie: 2,6 miliarde de dolari numai din vânzarea de bilete. Studioul a investit deja 150 de milioane de dolari şi a modificat contractul cu Fireman’s Fund, firma care a asigurat cea de-a şaptea parte. Dacă studioul nu ar fi terminat filmul, firma de asigurări ar fi putut să ceară dreptul de proprietate şi să-l lanseze oricum, chiar şi neterminat, numai pentru a nu plăti despăgubiri, ceea ce ar fi dăunat seriei. Filmările erau pe jumătate realizate când s-a întâmplat tragicul accident, iar acum scenariul este rescris de Chris Morgan, însă James Wan va rămâne regizor. Se vor folosi secvenţe deja filmate de distribuţia celei de-a şaptea părţi, din care fac parte Vin Diesel şi Paul Walker, Tyrese Gibson, Jason Statham, Nathalie Emmanuel şi Dwayne Johnson. Noua intrigă se învârte în jurul retragerii lui Brian O’Conner. Studioul are atât de mult material filmat de Paul Walker pentru seriile anterioare, care nu s-a regăsit în variantele finale, iar acum îl vor folosi pentru a-i suplini absenţa. La un moment dat s-a avut în vedere varianta de a-l folosi pe Cody Walker, fratele mai mic al actorului, care a mai lucrat drept cascador alături de Paul Walker. Însă diferenţele de vârstă - Paul Walker avea 40 de ani când a murit, faţă de cei 25 de ani ai lui Cody - şi de talent actoricesc i-au convins să renunţe.

CAUZE NECUNOSCUTE Concluziile anchetei autorităţilor americane despre producerea accidentului în care şi-au pierdut viaţa Paul Walker şi Roger Rodas, aflat la volan, întârzie. S-au dat însă publicităţii rezultatele autopsiilor celor două victime. Nici Paul Walker, nici Paul Rodas nu consumaseră băuturi alcoolice sau droguri înainte să se urce în maşină, însă bolidul era condus cu o viteză de minimum 160 kilometri pe oră, considerată „nesănătoasă” de medicii legişti care au efectuat autopsiile. Aceştia au estimat viteza în funcţie de rănile groaznice suferite de cei doi. Paul Walker a suferit fracturi la nivelul coloanei, al coastelor, al pelvisului, al maxilarului, al mâinii stângi şi al membrelor inferioare, iar Roger Rodas a suferit o traumă severă la cap, cu fracturi ale cutiei craniene şi având creierul expus. Ambii au fost găsiţi în poziţii defensive, ca şi cum erau conştienţi că urmează să se lovească de ceva. Raportul mai arată că focul a desfigurat victimele, care nu au putut fi identificate decât pe baza datelor stomatologice. Roger Rodas prezenta arsuri de gradul 4. Ambii aveau niveluri crescute ale monoxidului de carbon în sânge şi raportul conchide că morţile au fost accidentale.

Sunt noi detalii şi în dinamica producerii accidentului. Din motive necunoscute, şoferul a pierdut controlul automobilului Porsche Carrera GT chiar într-o curbă pe strada Hercules, în zona industrială a oraşului Los Angeles. Primul impact s-a produs pe partea şoferului în curbă, apoi maşina a lovit un copac şi un stâlp de iluminat public înainte să se rotească 180 de grade, să lovească un al doilea copac şi să fie cuprinsă de flăcări în circa 60 de secunde. Al doilea impact s-a produs pe partea pasagerului. Forţa primului impact aproape că a crăpat maşina în două. Anchetatorii Poliţiei din Los Angeles aşteaptă acum vizita inginerilor producătorului Porsche pentru a decripta cutia neagră a maşinii, pentru a afla cu exactitate viteza, dar şi datele tehnice ale maşinii cu un minut înainte de impact şi circa cinci secunde după. Se caută mai ales indicii cu privire la ce ar fi putut să determine un pilot profesionist de curse de viteză, deţinător a mai multe titluri, să piardă controlul maşinii şi să nu o poată redresa sau opri.

Taguri articol


12