Centrul evreiesc Wiesenthal o critică pe Madonna

Monden 27 August 2008 / 00:00 541 accesări

Fondatorul centrului evreiesc Simon Wiesenthal, a condamnat, luni, un spectacol al Madonnei în care aceasta îl compara pe senatorul de Arizona John McCain, candidat la Casa Albă, cu Adolf Hitler, calificînd acest gest drept “o insultă faţă de americani”. “Cred că tentativa Madonnei de a-l compara pe John McCain cu Hitler a depăşit orice limită şi este o insultă adusă tuturor americanilor, fie democraţi sau republicani”, a declarat rabinul Marvin Hier, decan şi fondator al centrului Simon Wiesenthal, organizaţie evreiască ce luptă împotriva antisemitismului. “Astfel de distorsionări şi minciuni nu ar trebui să îşi facă loc în discursurile politice şi sociale ale culturii americane, discursuri care sînt văzute de mii de tineri din întreaga lume”, a mai precizat Marvin Hier într-un comunicat de presă semnat de centrul Simon Wiesenthal, care numără, la nivel mondial, peste 400.000 de membri.

Pe de altă parte, echipa de campanie a candidatului republican a protestat faţă de acest spectacol al Madonnei. “Comparaţiile sînt scandaloase, inacceptabile şi de natură să divizeze”, a declarat purtătorul de cuvînt al lui John McCain, Tucker Bounds. “Aceasta demonstrează foarte clar că atunci cînd este vorba să-l susţină pe Barack Obama, prietenii săi celebrităţi mondiale nu ezită să recurgă la denigrări şi atacuri inacceptabile”, a mai spus acesta. În timpul unui concert susţinut la Cardiff, în cadrul turneului mondial Sticky and Sweet, Madonna, cunoscută şi pentru că l-a criticat dur în trecut pe preşedintele republican George W. Bush, a interpretat piesa “Get Stupid”, în timp ce pe fundal se succedau imagini cu o serie de locuri distruse, iar apoi fotografii ale lui Adolf Hitler, ale preşedintelui statului Zimbabwe, Robert Mugabe şi ale lui John McCain.

Taguri articol

12