Constanţa, în topul sesizărilor privind abuzurile asupra copiilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Constanţa, în topul sesizărilor privind abuzurile asupra copiilor

Social 03 August 2007 / 00:00 652 accesări

Campania naţională de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 în şcoli, licee şi centre de plasament, desfăşurată în perioada octombrie 2006 - iulie 2007 de Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului, a dus la creşterea semnificativă a numărului apelurilor privind cazuri de abuz asupra minorilor, acestea fiind semnalate atât de adulţi, cît şi de copii, potrivit unui comunicat al Asociaţiai. Astfel, în perioada campaniei au fost înregistrate aproape 22.000 de apeluri. Dintre acestea, 756 de cazuri au necesitat intervenţia imediată a instituţiilor abilitate, în peste 70% fiind vorba de abuz asupra copilului. Cele mai numeroase sînt cele legate de molestare fizică şi abuz emoţional, urmate de cazuri de neglijare, violenţă verbală, discriminare, exploatarea copilului prin muncă, abuz sexual, privare de libertate, trafic de copii. Potrivit comunicatului, cei mai mulţi copii care reclamă astfel de cazuri sînt băieţi, iar din rîndul adulţilor sună mai ales femeile. Cele mai multe cazuri au fost primite din sectorul 5 al Capitalei, urmat de sectorul 3, judeţul Prahova, sectorul 2, judeţul Timiş şi judeţul Constanţa. În ceea ce priveşte mediul cel mai frecvent în care au avut loc abuzurile semnalate, pe primul loc se află familia, urmată de şcoală, familia extinsă, spaţiul public, centrul de plasament şi casa de tip familial.

De asemenea, 47% din cei care au apelat acest număr au fost copii, rezultat care relevă faptul că mesajul campaniei a ajuns la publicul ţintă, suţin autorii campaniei. Prin această campanie Asociaţia şi-a propus o mai bună promovare a Telefonului Copilului în special în rîndul copiilor, principalii beneficiari ai serviciului. Odată cu iniţerea campaniei, au fost lansate, cu sprijinul Asociaţiei Children’s High Level Group, şi website-ul www.telefonulcopilului.ro, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, precum şi forumul destinat copiilor. Consilierea prin telefon a fost astfel extinsă prin consiliere prin Internet, mijloc de comunicare utilizat din ce în ce mai frecvent de copii. Pe această cale au fost semnalate cazuri de abuz asupra copilului în şcoală, cazuri de copii ai străzii, probleme generate de conflictul între generaţii, solicitări de consiliere juridică. Telefonul Copilului este la dispoziţia copiilor şi părinţilor zilnic, între orele 08.00 şi 20.00, iar printre serviciile oferite se numără informarea şi consilierea cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor, dar şi îndrumarea către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară fiecărui caz.

Taguri articol


12